IKEA-shopping

Ett besök på IKEA stod på schemat idag. Halv tio styrde Nina och jag kosan norrut mot IKEA Kalmar. Först en snabb sväng på stan då Nina skulle köpa en ny vinterjacka, riktigt snygg var den! Sen ut på IKEA.

Jag hade en väldigt strikt budget. Jag skulle från början bara köpt kronljus och värmeljus men på något mystiskt sätt var det fler saker som hoppade ner i vagnen. Tre par tofflor till Anders, en kakform till mig, batterier, sugrör, presentpapper och ja, det var nog allt. Det blev den stora totalsumman av 282 kr. Inte så farligt ändå. Jag hade ju kunnat köpa en hel del utöver detta men jag var duktig och höll igen. Men tänk allt fint jag såg. Alla fina sängkläder, kuddar, tavlor, små lådor att he småsaker i, alla fina överkast, alla fina lampor...ja, listan kan göras lång. *hihi*

Men jag är nöjd. Snart ska även kakformen invigas.

Ikväll har vi avnjutit fruktsallad. Jag satt och hackade den jättefint och Anders vispade grädden. allt såg jättegott ut men när jag väl ska äta det så nej, det var inget vidare. Ofta är det så. Jag gillar att förbereda och tillaga men när det kommer till själva ätandet tycker jag ofta inte det är gott. Varför är det så?? Jaja...mer till Anders iaf!

Börjar känna mig lite sjuk. Nina är riktigt förkyld så jag har en misstänkt när det gäller spridandet av bacillerna. Men jag hoppas jag slipper undan. Har ju ätit massa frukt (ja, jag åt lite iaf) samt ett glas Berocca så jag hoppas bacillerna inte stannar länge hos mig. Men jag känner att jag har ont bakom ögonen och det brukar betyd att förkylning är på ingång.

Nåja, det vore kanske en idé att gå och lägga sig tidigt då. Ska ju assistera Nina imorron i hennes bullbak. Inhyrd expertkommentator liksom! :-)

nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback