Glad

Första jobbveckan är avklarad och det känns toppen. Trivs verkligen bra där, både med barn och personal! :-)

Kände mig lite risig igår och börja på en förkylning men med lite Berocca och Alvedon så....det gjorde nog susen! Idag känner jag mig betydligt piggare men det kan ju bero på att det är lördag imorron och jag får sova ut.

Dagen har varit riktigt toppenbra. Direkt efter jobbet träffade jag min käre kompis Anders från Karlshamn för en fika som istället blev middag. Det har varit riktigt trevligt och vi har pratat på som vanligt. Jag kan verkligen prata med honom om allt och detsamma gäller han. Önskar bara vi kunde sitta och prata så här lite oftare men jag är glad för hans skull att han trivs I Borås och på utbildningen. Och boendet, tjoho vilket palats!
Tiden gick som vanligt fort och helt plötsligt var det mörkt ute och dags att åka hemåt...trist att veta att det blir en stund till nästa gång. Men, jag är tacksam för den här gången. Vi har det alltid så trevligt.

Så nu är det snart dags att sova. Ska ut och fika med Nina imorron...lite förberedelse inför kalasfikat på söndag. Jag ska fixa de sista paketen också..men jag vet vad jag ska köpa så det är lungt.

Många tankar som snurrar. Mycket som har sagts under dessa timmar och mycket att ta in. Jag gillar verkligen att ha sånna djupa samtal som gör att tankarna inte stannar av utan fortsätter att vandra vidare in på nya frågeställningar och vinklar på diverse problem. Lite stimulans för hjärnan. Det kanske den mår bra av?! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback