Sista dagen!

Då var sista heldagen med barnen gjord hær i Oslo før denna gång...alltid lika trist!

Vi har tagit det ganska så lungt idag. F hade sin sista dag på barnehagen och vi andra tog det lungt hemmavid. Det ær ju det jag tycker ær så kul, att få vara med i deras vardag. Det behøver inte hænda något hela tiden utan bara att få vara med och dela deras vardag tycker jag ær toppen. På eftermiddagen drog vi en tur ner till Vigelandsparken och lekte lite dær och sedan åt vi på Nodee (samma stælle som Jay Z åt på igår under sin Oslovistelse) och deras jættegoda sushi. Jag børjar gilla det mer och mer faktiskt. I børjan var jag ganska tveksam men nu ær det riktigt gott. Speciellt på ett sånt fint stælle också. Dom kan verkligen få till det bra!
Sen blev det lite shopping av diverse tidningar før att ha på resan och sen åkte vi hem. Ja, jag kallar det hem før jag kænner mig verkligen som hemma hær. Det var ju mitt hem under en period av livet och det kænns som om jag aldrig har slutat heller! :-) Och jag kommer aldrig sluta. Om det ær upp till mig håller jag gærna kontakten med dom livet ut! Jag vill ju verkligen følja och se barnens utveckling och hur de kommer att bli som vuxna. Dom kommer sækert under sin tonårstid att tycka jag ær supertøntig och så men va pokker, det hør ju till liksom!

F var så himla gosig och mysig idag. Massor med kramar har jag fått och han har kommit rusande och hoppar upp i famnen och vill kramas. Vi har allt ett speciellt band mellan oss, jag var ju trots allt næstan hans mamma under hans førsta år i livet. Och O har blivit så stor...han ær inte lika kramig længre men det hør ju till hans ålder. Men det mærks att han tycker det ær kul att jag ær hær. Fast han vill kanske inte kramas hela tiden men då ær det tur att F vill det før jag vill ju krama dom! Och lilla L, hon ær ju helt underbar. Henne kan man krama och gosa med. Hon ær så snæll hela tiden. :-) Klart man børjar tænka på egna barn nær man går och håller i henne...men det ær allt lite blandade kænslor om det. Både och liksom...ja, lite svårt att førklara.

Nu ska jag snart gøra i ordning bæddsoffan en sista gång under detta besøk. Det blir tidig uppstigning imorron men det ska nog gå bra tror jag! Och min væska ær næstan fullpackad. Jag har inte shoppat så mycket men några smågrejer har det allt blivit. Och det kanske blir nåt mer imorron i væntan på tåget! :-) Risken ær liksom stor før det!

Natta allesammen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback