Ledbandet är av!

Jepp! Så löd doktorns dom efter några timmar på akuten.

Jag hade tid 16.40 men fick inte komma in förrän ca 17.00. Han tittade lite snabbt på foten och konstaterade att troligtvis var inget brutet men han ville skicka mig på röntgen för att vara säker. Jag passade även på att köpa två kryckor så att jag kan nästan gå som en människa.
Vi linkade iväg till röntgen och där togs fyra enormt snygga bilder av min högra fot och sen blev det ännu mer väntan. Vet inte exakt hur länge vi satt då men säkert 50 minuter och minutrarna segade sig fram ordentligt.

Till sist kom läkaren och sa att inget var brutet men att ett ledband i foten hade gått av. Jippie tänkte jag då. Och hur länge kommer det att kännas då undrade jag. Ja, det tar upp till 6 veckor innan man har full kraft igen men jag kommer inte att ha så här ont hela tiden. Och det kändes ju väldigt tacksamt! Men ledbandet skulle läka på egen hand och det gällde att linda det och hålla den högt så ofta som möjligt.

Så, jag gick från akuten 460 kr fattigare, ett par kryckor rikare samt ett brustet ledband! Sicken eftermiddag!

Sen åkte vi till Arena och käkade middag. Ingen av oss hade lust att laga mat så det blev utemat istället. *mums*

Väl hemma igen och efter en lång vandring upp för allla trappor är det dags att sätta lite fart. Eller ja, fart och fart. Så gott det går liksom.

Jag har besämt att försöka gå på jobbet imorron och se hur det går. Eventuellt är jag hemma på tisdag och vilar foten inför onsdag och torsdag. Jag har ju lite komp-timmar att ta ut så....det ska nog gå bra.

Nu ska jag koka ris!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ujuj, lät inte roligt det där :O Hoppas du kryar på dig och att allt läker som det ska. Du kan om inte annat bli OS-proffs på kryckhoppning =) KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback