Första skolavslutningen som lärare!

Det är stort kan jag meddela!

Jag kan inte fatta att jag jobbat i en termin som lärare. Helt ofattbart och helt sjukt kul! Jag har lärt mig otroligt mycket detta halvår och jag kommer sakna skolan, eleverna och personalen otroligt mycket!

Idag i kyrkan när niorna sjön "Den blomstertid nu kommer" och "Nu grönskar det" fanns det en och annan tår i ögonvrån. Jag blir alltid så rörd av dessa sånger. Sen sjön även niorna "En kväll i juni" av Lasse Berghagen och den var tydligen också känslig för mig..... Men jag försökte dölja det men frågan är om det gick! Men strunt samma. Jag kommer verkligen sakna mina elever. Jag har fått en hel del kramar idag och det värmde. Jag fick blommor av två elever också och det värmde ännu mer. Fan va jag kommer sakna dom. Och speciellt en elev...han kom fram och visade stolt sina betyg och frågade om lite papper som också låg i kuvertet. Jag förklarade och han lyssnade. En sista grej kunde jag hjälpa honom med och det känns bra. Sen idag när vi gick ut ur kyrkan fick jag säga till två killar, för sista gången, att ta av sig kepsarna när dom är inne i kyrkan. Men dom bara log och sa att skolan är slut. Och dom har ju rätt. Jag sa till dom att det var ju sista gången jag fick säga det till dom! :-) Ja, dom är allt bra góa!

Så ikväll ska vi till våra kompisar. En av dom åker norrut idag och vi ska vinka av henne. Sen blir det nog lugna gatan tror jag. Ikväll alltså. Sen är man ju ledig imorron....supernice! =) Ska bli skönt att sova lite längre än kl 05.00!!

Nä, nu ska jag vila lite och försöka att inte tänka allt för mycket på mina små elever. Eller ja, små och små! Dom är ju 15 år juh! Inga småglin här inte utan ungdomar. Jag önskar dom allt gott inför framtiden och jag hoppas att jag får träffa dom vid något tillfälle i alla fall rätt snart! Men, dom har väl glömt mig om två veckor...vem vet. Det kanske är bara jag som sitter och är sentimental! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback