En liten liten mask!

Till dagens middag hade vi som sig bör sallad men vi hade även köpt in färsk spenat att ha till. Det är väldigt gott och nyttigt. Jag hade lagt sallad plus spenat på tallriken och blandat runt. I salladen hade vi bland annat tunnt skivad rödlök vilket är otroligt gott.

Efter en stund såg jag nåt på sidan av tallriken och jag tyckte att det rörde på sig lite. Först trodde jag det var en bit rödlök och att mina ögon kanske spelade mig ett spratt men icket....det var inte rödlök utan en liten mask och kravlat sig upp ur salladshögen och hoppat ner från tallriken.



Jag blev helt plötsligt inte så sugen på spenat och sallad mer. Jag kastade det jag hade och tog lite nytt men jag avstod spenaten. Den får vi äta en annan dag!

Snart dags för final i fotbollen. Ska titta med ett öga i alla fall. Blir kanske lite städning under tiden.

Är fortfarande glad att jag äntligen fått se SATC-filmen. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback