Ärlighet och vänskap

Då var juli här...nu går det riktigt snabbt!

Anders är iväg och jobbar som vanligt och jag är hemma och är ledig. Ska börja packa lite idag, det vore nog inte helt fel att starta i alla fall. Sen blir det tvätt också....massa tvätt som ska kånkas upp och ner för alla trappor. Men det är skönt att få det gjort.

Våra planer ändras ständigt verkar det som men det vi har bestämt nu blir nog bra tror jag. Skönt att få några extra dagar i Nynäs. Få koppla av ordentligt på Udden och känna av semestern innan jobbet börjar igen. Hade förresten tur när det gällde helgjobb, bara en helg på mina veckor.

Igår somnade Anders innan mig, vilket är väldigt ovanligt. Och jag hade till råga på allt svårt att sova. Det brukar verkligen inte hända ofta. Jag låg säkert vaken i 20 min innan jag somnade.
Tankarna snurrade men det var inget speciellt jag tänkte på heller. Jag började tänka på allt om ärlighet. Hur svårt det kan vara att vara ärlig. Hur bra det är att kunna vara ärlig och hur ärlighet ibland kan såra oerhört mycket. När ska man vara ärlig? När är det lämpligt att dra en liten vit lögn för att undgå ärligheten?? Det låg jag och funderade på i natt. Kan bero på lite det Anders och jag pratade om tididare under kvällen. Om ärlighet och vänskap. Ja, det kan man gå väldigt djupt inpå...men så långt tänkte jag inte gå nu. Det får bli ett senare inlägg....ska tänka några vändor till!


Dags för frukost!

Kommentarer
Postat av: Mephala

Jo ett ämne som verkligen är svårt. Men ärlighet varar längst tycker då jag. Sen behöver man ju inte alltid säga vad man tycker alla gånger, om vederbörande inte frågar vill säga =)

2008-07-01 @ 21:12:18
Postat av: Sara

Jo, jag håller helt med dig. men ibland kan det vara så himla svårt också. Om nån har fattat totalt knasiga beslut och man tycker att dom är helt fel ute...men man vet med sig att man inte bör säga nåt men har svårt att hålla sig ändå. Jisses.... ibland är det inte bra att vara för ärlig! hehe

2008-07-01 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback