Vilken fin människa!


Idag hände något som jag inte alls hade räknat med. Anders och jag satt i bilen utanför Coop och skrev handlingslistan då min mobil ringde. Jag svarade och det var läkaren jag träffade i torsdags på vårdcentralen som ringde. Hon ville höra hur jag mådde och hur det hade gått på aktuen i fredags. Det var allstå hon som skickade remissen till akuten och ville att jag skulle undersökas närmare.
Hon blev glad över att höra att min feber var borta och att det inte var hjärnhinneinflammtion som jag hade. Jag berättade att jag fortfarande har ont och då sa hon att det var bara att ringa om det inte har blivit bättre i slutet av veckan.
Jag tycker det var väldigt gulligt och omtänksamt av henne att ringa och höra hur jag mådde. Det har jag aldrig varit med om att en läkare har gjort. Så svensk sjukvård är kanske inte så tokig! :-D

Annars har dagen gått väldigt snabbt....jag fixade lite semlor idag...mums!

Ja, då var det dags för att räkna upp tre bra saker med idag....hmm...


* Att jag känner mig pigg nog att jobba imorron
* Att den omtänksamma läkaren ringde idag för att höra hur jag mår
* Tacksam över att vårt förhållander ser ut som det gör. Det insåg jag efter ett snack med en kompis som inte har det lika roligt just nu. Jag är glad över att jag har Anders.



Ja, det kanske ser fjuttigt ut men so what....så här är det ibland!

Fast Anders kan reta gallfeber på mig också! *grrr* Han och hans vikta kläder!!!! :-P

Nu lite teve och sen sängen! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback