Nya höjder

Pratade med min mamma tidigare i afton och hon och pappa hade varit och bowlat som vanligt. Det är en tävling på pappas jobb och där mamma är med och spelar. Och ikväll satte pappa nya rekord, hela 289 poäng på en serie. Han har aldrig spelat så bra som han gjorde ikväll! Snyggt jobbat pappsingen! =)

Trots att han har spelat i Elitserien några år och varit aktiv bowlare i snart 40 år var det här rekord. Han har väl varit i närheten förrut och hamnat kring 270 poäng men aldrig så här bra! =)

Han slog alltså 10 strikes av 12 möjliga och avslutade med en 9:a och en spärr! Synd alltså...det hade ju varit gött att sätta dit en 300:a serie!

image49



Nu blev jag sugen på att bowla igen! Det är ju så himla kul!

Så, nu måste jag bli frisk så att vi kan bowla i veckan....va kul det vore!

Nu har älsklingen gjort semlor och snart blir det lite te och en semla...eller en halv tror jag. I hans familj har dom en tradition att äta semlor varje tisdag efter fettisdagen fram till påsk tror jag det är. Klart det är gott men jag har aldrig hört talas om den traditionen förr. Men okej....nya seder!

Nu känner jag av Alvedonens magiska kraft...det är en väldigt märklig känsla. Jag känner mig feberfri....fast jag har runt 38 grader! =)

Snart är det dags för kalss 9A, det ska bli intressant att se! Har ju hört en del om serien....så det ska bli kul att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback