Melodifestivalen

Yes box, ikväll är första deltävlingen och det ska i vanlig ordning bli väldigt spännande att höra alla bidragen!

Jag tycker dock att det skrivs alldeles för mycket om det i tidingarna faktiskt och människor hit och dit ska uttala sig om de olika artisternas chanser. Det kan ju göra att man gillar ett bidrag bara för att alla så kallade experter säger att låten är bra! Men, jag hoppas att folk röstar på en bra låt och inte på en artist!

Jag har faktiskt inte läst mycket om artisterna i förväg utan har nästan försökt undvika det. Jag har dock köpt en av kvällstidningarna till ikväll, för det hör ju liksom till. Sen är det riktigt kul att se när dom har fel, för det brukar dom ofta ha!

Den Melodifestival jag är uppvuxen med på 80- och 90-talet är inte den som är idag. Jag är fortfarande tveksam till det här med deltävlingar hitan och ditan. Det är ju klassiskt att bara höra en låt en gång.... det var ju liksom charmen! Men nu får man höra dom flera gånger och ja, det har ju sina fördelar det också. men ja, jag vet inte riktigt vad som är bäst. Men, vad jag saknar är den levande orkestern! Vart har den tagit vägen? Nu är det bara bakgrundsmusik och det är inte alls samma känsla!

Men nu var det inte alls meningen att klanka ner på hela Melodifestivalen. Det ska faktiskt bli kul att titta ikväll och jag tycker att Kristian Luuk gör ett väldigt bra jobb som programledare. Eller han gjorde det ifjol och jag tror inte vi blir besvikna den här gången heller!

Så fram med popcornen och en penna, för nu börjar det!

(Eller ja, om typ två timmar! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback