Måndag - ny vecka och nya tag

Min första sjukdag inom arbetslivet. Det kändes väldigt annorlunda faktiskt. Men det har varit väldigt skönt att vara hemma då jag inte känner mig helt pigg ännu. Jag har försökt göra lite vanliga saker idag så man sakta men säkert börjar bli sig själv igen! =)

Anders och jag var ute på en härlig promenad i solskenet idag för att få frisk luft och ny energi. Det var verkligen toppenhärligt och jag blev piggare. Sen blev det lite handling och när jag kom hem somnade jag i fåtöljen efter den ansträngda dagen. *hehe*

Sen har jag bestämt mig för att se saker positivt för det är så himla lätt att fastna i det negativa hela tiden så från och med idag ska jag, om jag nu kommer ihåg, skriva upp tre bra saker med dagen som gått. Det kan vara stora eller små händelser bara det har varit positivt och lämnat en glad känsla.
Så, då börjar vi med idag då. Och det är inte i någon rangordning eller så...

De tre bästa sakerna med idag måndag:
* Den härliga promenaden runt Stumholmen med älsklingen idag. Helt underbart!
* Det otroligt roliga och positiva nyheten från min kompis. Men jag får inte avslöja vad det är ännu.
* Att jag börjar känna mig piggare och är snart redo att jobba igen. Det ska bli kul, jag saknar mina små monster.


Så där ja! Då var det gjort...nu ska jag fortsätta med det framöver också. För man ska uppmärksamma det positiva i tillvaron - annars går man under!

It's gonna be sooo goood! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback