En helt ny värld

En sådan klev Anders och jag in i idag - dansvärlden!

En kompis till mig skulle tävla i bugg här i stan idag och då tänkte vi åka ner och säga hej till henne. Men vi hann dessvärre inte se henne dansa men vi satt och snackade och hon förklarade hur tävlingen såg ut och det var en helt ny värld. Denna tävling var Distrikt Mästerskap för Blekinge, Skåne och Småland så det var en hel del tävlande. Och alla dansade bugg så det var bra fart på alla paren. Och va duktiga många var, nästan så att jag blev lite sugen själv att prova på bugg...men man måste kanske inse sina begränsningar! ;-)
Men det var riktigt kul att titta på och att träffa henne var toppen! Sen följde vi henne och hennes danspolare och dom åt på Max och vi drack milkshake (jordgubb - den smakade faktiskt lite sommar). Sen körde dom mot Växjö igen och vi åkte och handlade!

Ja, ni som följt bloggen och hur min senaste vecka har varit, måste säkert ha observerat en sak - jo...jag har varit utanför lägenheten idag och inte besökt en läkare! *hehe* Jag har alltså gått ut för att göra annat än att vänta på provsvar. Sanningen är att jag mådde mycket bättre imorse och hade nästan ingen feber. Värken i hals/axeln och nacken var ganska liten så jag tänkte att det kanske är bra att komma ut lite också, lite frisk luft är ju aldrig fel.
Men nu här ikväll börjar jag ångra det lite...kanske blev det lite för mycket? Tänk om febern kommer tillbaka i natt och jag blir sämre igen och då måste jag till akuten imorron? Fan, det vill jag ju inte!

Min huvudvärk blev sämre under kvällen och det berodde inte enbart på Melodifestivalen faktiskt! Och nacken värker nu också....smärtan strålar upp mot huvudet. Ingen vidare behaglig känsla. Så Anders har smörjt med lite reparil och jag hoppas det känns bättre imorron. Jag vill inte till akuten imorron!

Sen ja, kvällens delfinal! Jag tycker helt klart att kvällens bästa låt är Björn Gustavssons kärlekslåt till Carina Berg! Den borde ha gått till final! =)

Men okej, BWO var okej...lagom catchy! Men den andra....ja, tjholahopp....nya Peps liksom. Njae, jag vet inte vad jag tycker om den låten. Jag tror jag har lite emot den breda skånskan....passar liksom inte ihop med sång. Men ja, det är ju en smaksak!

Ja, nu en sista lite iprenare och sen sängen. Och så hoppas jag att jag är piggare imorron, men jag ska nog ändå ta det lungt och inte göra för mycket. Och akuten vill jag inte se igen...huvvaligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback