Akuten

Dagen började precis som vanligt....över 39 vid 5-tiden. Jippie....ännu en sån dag tänkte jag! Så jag satte mig i fåtöljen och tog alvedon och kollade på Beverly Hills. Värken i nacken hade blivit värre och jag var riktigt stel. Runt 13 ringde läkaren från igår och jag beskrev läget och hon tyckte vi skulle åka in till akuten. Sagt och gjort, mina papper faxades iväg och en timme senare satt vi där. Men som tur var behövde vi inte vänta speciellt länge utan fick komma in rätt snabbt. Sen togs det en hel del prover hit och dit. Det var också en hel del väntande. Strategiskt nog fanns det inga klockor där inne så vi hade inte så stor koll på vad klockan var.

Det läkaren befarade från början var att det möjligen kunde vara hjärnhinneinflammation och det var nog därför jag fick en liten gräddfil. Men dom konstaterade att det inte var hjärnhinneinflammation och det var verkligen en lättnad att höra!

Läkaren klämde på halsen/axeln där lymfkörtlarna var svullna som spelkulor och där jag är jätteöm och han klämde för glatta livet och jag hoppade högt varje gång och påpekade att det gjorde ganska ont.

Så nu ska jag knapra Ipren 3 ggr/dag och har det inte blivit bättre på söndag ska jag komma tillbaka och dom får göra en djupare undersökning med röntgen och grejer.

Huvvaligen, jag hoppas verkligen att jag är bättre till dess så jag slipper åka in och kanske bli inlagd. Jag tycker inte om sjukhus. Det är något med stämmningen och lukten

Men jag blev väldigt bra behandlad idag och för mig var det rekord i antal prover. Men det är ju bra att dom kollar ordentligt. Min sänka hade stigit rätt mycket från igår...och det kan tyda på virusinfektion. Men ja, vi får väl se.
Nu hoppas jag att jag ska känna mig allt piggare och att smärtan i axeln går över så jag kan få sova länge nån gång. Det funkar liksom inte att bara sova 4 timmar per natt och ha nästan 40 graders feber. Kroppen behöver ju vila också.

Nu är jag inne på mitt 4 ombyte idag. När alvedonen sätter fart så börjar jag även svettas i stora mängder vilket gör att det går åt en hel del kläder på en dag. *hehe* fräscht va?

Nä, nu blir det lite middag med älsklingen och sen finalen i PÅ SPÅRET!! *tjoho* Jag har ju mina favoriter....hoppas dom vinner! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback