Skräpskåpet, plastburkar - blir det lika bra imorron?

Både igår och idag har vi städat ordentligt i lägenheten. Det har dammats, dammsugit, plockat och lagt sakerna på sin plats, städat badrummet, rensat i vårt te-skåp. Detta hände alltså igår och jag tänkte fortsätta i samma stil även idag. Så jag gav mig på det skåp i köket där vi nästan bara har tryckt in grejerna utan att se vad som finns där sen innan. Misstänker att fler har sånna skåp eller? ;-)

I alla fall, där rensade jag idag ordentligt och en hel del kastades, saker diskades upp och ställdes i snygga rader och ordningen var återställd. Och jag kände mig väldigt nöjd! Och som en följd av detta gav jag mig på att snygga upp bland alla plastburkar. För hur man än gör så hamnar dom alltid i oordning och huller om buller. Och när man behöver en burk får man alltid leta efter ett lock som passar. Så nu är också det skåpet organiserat och snyggt. Det kändes ännu bättre!

Nu på kvällskvisten gav jag mig på ännu ett skåp i köket där vi har alla maskiner....elvispar, brödrostar, hushållsassistenter, mixrar, mackjärn osv. Hur håller man det snyggt? Ja, nu är vårt mer organiserat och man ser vad som finns. Jag hittade några grejer som jag inte ens visste att vi hade! :-)

Efter det diskade jag upp en hel del grejer så diskstället är knökfullt med allehanda grejs.

Nu hade jag tänkt ge mig på garderoberna i hallen men då tvekade jag...hallen är nämligen full av saker som ska kastas och till returen så...om jag drar ut allt där blir det bara kaos och då kan fel grejer slängas. Det vill jag inte vara med om. Så det får vänta tills imorron! Jag måste ju ha något att göra så också! ;-)

Nu på kvällen har jag städat till ljudet av Take That och "Everything Changes" skrivan. Det var längesen men texterna sitter där och städningen gick mycket bättre! :-)

Det känns som en bra dag. Mycket har blivit gjort.

Imorron blir det mer rensning och kanske bullbak. Vi har ju redan köpt jäst så.... :-)

Nu får jag sätta mig i soffan med gott samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback