Vänner


Det här med vänner är lite kul.

Jo, det är kul att ha vänner som man kan ha kul tillsammans med och sitta och prata med om allt möjligt och omöjligt. Jag är en sån som kan sitta i timtal och prata på med en god vän om allting. Det är så otroligt härligt att kunna göra det utan att bry sig om varken tid eller ämne. Bara "låta käften gå" liksom! *hehe*

Sen vi flyttade så här långt söderut fanns det många tillfällen att göra det med kompisar men sedan vi flyttade har jag väldigt långt till närmaste kompisar att göra så med....sitta å snacka skit alltså! Och jag känner att jag saknar det en hel del. Det är inte samma sak att prata på telefon i flera timmar, för det gör jag ibland också men det är inte samma grej. Klart man kan prata om samma saker men man förlorar ganska mycket med mimik och gester utan man har bara rösten att gå efter. Sen tycker jag det är lite trist att sitta och stirra i väggen eller på nåt annat när man pratar.... blir lite uttråkad. Förr kunde jag prata i evigheter på telefon men nu på "äldre dar" har det blivit mindre av den varan. :-) Har inte ro i kroppen att sitta still så länge....


Och det klart jag kan prata med Anders om allting men ibland är det faktiskt skönt att prata med någon annan om allt möjligt. Man vill ju inte nöta på varandra i onödan liksom!


Så idag var jag och träffade min kompis Anders i Karlshamn och det var verkligen roligt! :-) Vi har verkligen pratat om allting, precis som jag gjorde förr och det var verkligen vad jag behövde! :-)
Att bara sitta och prata av sig med någon annan och höra hur den andre har det och lever och mår. Nu så här efteråt känner jag hur mycket jag har saknat detta! Jag visste nog egentligen inte att jag saknade det men nu vet jag att jag gör det.
Det är riktigt synd att det är svårt att lära känna nya människor dit man flyttar. Det är inte så väldans enkelt att komma ny i en stad och lära känna nya människor! Men jag är glad att jag lärt känna "Karlshamns-Anders"! *haha* Måste ju göra skillnad för det är ju inte min sambo-Anders! Knepigt med samma namn egentligen!

Men det var verkligen varit en härlig dag och vi har njutit av det fina och soliga vädret!

Sen fick jag ett väldigt bra tips från "Karlshamns-Anders"....att varje dag skriva ner en bra sak med den gångna dagen innan man lägger sig. På så vis tar man vara på de bra sakerna varje dag och kan sen gå tillbaka och läsa i boken och på så vis komma ihåg vad som har varit bra med vissa dagar! Jag har tänkt försöka ge mig på detta...att skriva ner tre bra saker med den gångna dagen. Och det kan vara vad som helst....att man hann med den tidiga bussen hem, hittade just dom där byxorna man tittat länge på till halva priset eller att ja, solen sken idag! Vad som helst! Jag tyckte han hade kommit på en väldigt bra idé som jag tänker kopiera!
Men det ska vara i en bok som ingen annan får läsa i så man inte känner sig hämmad över vad man skriver utan det man skriver ska bara vara menat för ens egna ögon. Jag tror väldigt mycket på den idén! :-) Tack Anders för tipset! :-)


Man ska vara tacksam för det lilla i vardagen och inte bara se till det negativa tycker jag!

Jag börjar vara lite trött på nästan bara tänka negativt ibland...lite positiva tankar skadar ju verkligen inte!!! Så nu blir det att skärpa sig! :-)

Men fundera en stund på era vänner.... och var glada om ni har dom nära så ni kan träffas ganska så ofta... det saknar jag!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Sara, vi måste styra upp nån träff snart=)
Jag är ganska onykter nu, ska ut på kåren och spana efter Snygging.
Hoppas ni har det kul ikväll..Kanin bra! Kram

2007-09-08 @ 23:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback