Min älskling har ett stort hjärta

Ja, det har han sannerligen! :-)

Idag såg vi, samt 20 andra personer, hur en buss körde in i en lagligt parkerad personbil och inte brydde sig utan bara körde därifrån. Dessutom var han på väg att preja ner en ung kille på moped.

Medan alla stod och stirrade var Anders väldigt snabbtänkt och tog upp papper och penna och skrev ner regnummer på bussen samt tid och sånt och satte lappen på den parkerade bilen. Efter en stund ringde mannen upp och ville få mer detaljer om händelsen. Han och hans fru var ytterst tacksamma över att han hade skrivit upp vad som hade hänt.

Om jag hade varit där själv skulle nog inte jag ha gjort så här utan hade nog mest bara tittat och blivit irriterad. Men nu har jag insett att man kan faktiskt våga vara lite mera osvensk och göra nåt åt det i stället för att bara stå och glo!
Men tänk om det var ens egen bil som blivit påkörd av en buss och inte veta vad som hade hänt!

Jag beundrar verkligen Anders för det han gjorde! Det ska han verkligen ha en stor eloge för!!! :-D

Hur skulle ni har gjort??

Hade ni satt en lapp eller bara gått förbi??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback