Flugrekord


I köket har vi, helt ovetandes, haft en hel bananflugekolloni! Vi hade några gamla bananer liggandes och där hade dom små liven frodas!

Så idag har vi inlett jakten på dom små flugorna....och nu ropade Anders 48! Så 48 små flugor har vi haft ihjäl....helt otroligt att dom kan bli så många så snabbt! Dom där bananerna hade inte legat där speciellt länge!

Oj, 50 st!


Idag var vi och stoooorhandlade på Coop. Nu äntligen fick vi köpt två lådor att ha under sängen till förvaring så ikväll eller imorron ska jag börja packa ner saker där. Bokhyllan håller ju på svämma över med grejer. Och jag vill inte lägga så himla mycket saker i förrådet då vissa har svårt att skilja på sitt och andras!

Men annars ikväll blir det nog lite mys och slappt! Kolla lite på teve och bara ha det bra! På måndag reser Anders till Helsingborg och ska vara där i tre dagar med skolan. Då hoppas jag att jag får pluggat lite för det är så svårt att komma till ro och läsa. Fattar inte varför? Jag brukar ju vara nervös inför tentan men ännu har jag inte känt nåt sånt...känns lite mysko!


Och nu är kärringen i området ute och skriker på dom stackars barnen igen. Men jag tror nästan barnen tycker det är lite kul för dom triggar henne hela tiden och hon blir bara argare och argare! *haha* Vilken underhållning! Men hon har än så länge inte gjort barnen illa utan hon bara skriker på dom och som sagt är barnen väldigt duktiga på skrika tillbaka. Dom ser det nog mest som en tävling!

Ja, nu tror jag Anders kom upp till 51 flugor....får se hur många det blir innan kvällen är slut! :-)

Mysig lördag önskar jag er!

Och det vore kul om ni som läser lämnar en kommentar...jag vet ju inte vilka ni är! Och jag är ju väldigt nyfiken! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback