Praktik i verkligheten

Ja, det är väl verkligen skolans värld, verkligheten!

Där har jag nu befunnit mig i två dagar och det har varit två händelserika dagar verkligen! Mycket hinner hända på dessa timmar och ibland blir man inte ens förvånad!

Nu blir det även en kortare bit att pendla vilket är nice! =) Speciellt när jag ska hem så klaffar bussarna otroligt smidigt! På morgonen är det väl också okej men jag är ju så himla trött bara! Jag vet att jag borde lägga mig tidigare men det är ju så svårt. Kvällen är så kort och jag vill hinna göra en massa annat också!

Ska hålla lektion på fredag och vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Jag skissade lite på det igår men jag vet inte alls.... känns som om det inte finns tid att planera nästan! Men det är ju bara fyra lektioner jag ska planera inför men ändå, det är väldigt mycket som ska in på dessa fyra lektioner. Det kommer troligen bli hederlig katederundervisning och eget elevarbete. Känner lite press men va tusan, nåt ska jag väl kunna hitta på!

Idag på väg hem i bussen satt jag mittemot en man som såg väldigt läskig ut. Han såg verkligen rysk ut men tät och djupsittande ögon och han stirrade kallt ut i ingenting. Jag tänkte att han är säkert en arg man. Hans ansikte såg nästan tecknat ut, som från en tecknad film där ansiktsdragen var extra tydliga. Denna man var kanske närmare 50 år och hade lite djupa veck här och där. Fast, han såg mindre skrämmande ut när han somnade och huvudet föll framåt och han krängde fram och tillbaka med huvudet. Ibland vaknade han till och då hade han samma kalla blick fast nu med en gnutta förvirring....var är jag?? Sen började hans armar rycka när han just somnade..kunde inte låta bli att le lite!

Ja, så kul kan man ha i en buss i den blekingska mörka aftonen!

Och idag var det första dagen jag upplevt som ishalkig...kunde knappt gå till busen utan att ramla. Vissa bitar bara gled jag på skorna på väg neråt.
Huvva!

Verkligen dags att fixa nya vinterdäck till bilen! Jag tänkte på det idag och kom fram till att det kommer bli svindyrt men va fan, vettiga däck måste man ju ha! Sen ringde mamma idag och sa att Anders och jag ska få nya vinterdäck av dom i julklapp! Snacka om en toppenbra julklapp! Istället för en massa prylar som bara står. Vi har ju det mesta vi behöver i prylväg så vinterdäck är ju kanon juh! Så nu ska vi leta fram några bra dubbdäck! =)

Då kanske jag kan ta bilen nån dag....fast jag känner mig rätt så miljövänlig när jag åker buss och tåg! *stolt*

Nä, nu blir det lite slappish i soffan resten av kvällen! Ska nog fundera lite på mina lektioner också! Börjar nog vara dags för det! Hade tänkt diskutera lite med Mia om det imorron och höra vad hon tycker! OM jag har kommit på nåt bra vill säga! :-)

Må gott i höstmörkret och kom ihåg att tända lite ljus - då blir mysfaktorn hög! Men glöm för allt in världen inte bort att släcka dom sen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback