It's friday and I'm in love



Tjooohooo!!! Då var det fredag igen! Så himla härligt det känns! :-)

Idag har jag haft båda lektionerna och det har gått jättebra! Igår satt jag och planerade det sista och var fundersam över om mina planeringar skulle funka bra osv! Förstår inte varför jag måste vara så velig innan!

Men men....jag stod och pratade om Norden i 60 min för en årskurs 8 och det gick jättebra! Mitt i passet fick de en liten rast och sen fortsatte vi. Jag pratade och skrev stödord på tavlan och de antecknade! Jag var inte säker på hur de skulle reagera men de skötte sig jättebra! =)

Så klart blev det lite protester när jag delade ut läxa men det är väl ganska typiskt elever!

Lärarna ska på studiebesök på måndag så eleverna har studiedag och jag har nu gett de läxa så de har uppgifter att göra på måndag då en 60-minuters lektion går bort! Och det blev ju lite knorrar men de accepterade det ganska så snabbt! Ska blir spännande att se hur de har arbetat!

Lektionerna slutade kl 12 idag så jag var hemma redan 13.30 vilket är helt underbart!

Nu väntar en trevlig kväll med älsklingen och vi ska äta smaskig middag! :-)

Åhåhåh, jag hämtade ut mina nya glasögon igår! Det känns som om jag valde rätt båge! Jag trivs i dom väldigt bra! Vet inte om jag måste justera dom lite till men glaset är ju helt underbart!
fast ögonen är inte helt van vid så här starka och klara glas vilket gör att ibland har jag svårt att bedöma avståndet! I dag till exempel råkade jag slå med pennan i tavlan, bara för att tavlan kom snabbare än vad jag såg! *hehe*

Är lite trött så nu blir det att vila sen matlagning och sen mysfredag!

Det blir nog lite tända ljus ikväll också! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback