Badrumskatastrof!


Yes box....tänkte lägga ut några spännande bilder från vårt lilla missöde igår kväll!

Känsliga läsare bör kanske inte läsa!!!!

Vi märkte på eftermiddagen att det var lite trögt att spola för vattnet rann inte undan och efter en stunds försök så insåg jag att det var inget vanligt stopp i toan utan kanske värre. Hur kunde jag veta det....jooo.... det som ska ner i toalettrören kom istället upp genom duschavloppet under badkaret! Det spred sig en underbart pikant doft i badrummet och jag ringde jourhjälpen!

Efter kanske 50 minuter kom två rörmokare med hink och sugpropp men det gick inge vidare utan dom fick hämta nån form av borrliknande maskin med en fjäder längst fram. Dom fixade först i handfatet och när det inte gick något vidare skruvade de helt sonika lös toaletten och började fixa där. Och det bådar inte gott när man hör hantverkare sucka och se allmänt konfunderade ut!

När stoppet hade släppt i toan, släppte även fjädern längst fram på borrgrejen! Jag hörde hur de började skratta och var tvungen att fråga hur det gick! Så dom fick gå ner i källaren och leta rätt på den! Och som tur var hittade dom den! Men proppen hade tydligen inte släppt helt här så dom fick fixa lite till men till slut så....då var allt borta!

När de båda männen var nere i källaren passade jag på att ta lite bilder på förödelsen! Jag tycker det ser hemskt ut! Toaletten mitt på golvet...*haha*

Till saken hör att till en början använde dom en sugpropp men det ville inte släppa och ju mer som använde den i toan desto mer toavatten ur duschen kom det! Som mest var det säkert 2-3 cm med härligt toavatten på golvet! Och det plaskade dom runt i...niiice! =)

Måste jag tillägga att jag har skurat toagolvet ganska så intensivt....både igår och idag!

Vi var bortbjudna på middag igår kväll så det var skönt att komma bort från eländet lite!

Nu när stoppet är borta har det blivit nåt fel på toaletten men det märke rörmokarna innan de gick igår. Nu står den och rinner och fyller på tanken. Så det porlar ganska så friskt nu, nästan så att man störs av det! Sen så läcker det från nån packning så vi har en glasslåda under som vi tömmer på vatten då och då. Men det är ju rent vatten i alla fall! Känns ju skönt! :-)

image38


image39


Och fråga mig inte vad allt det bruna är på golvet! *haha*

Usch och fy....skönt att det gick ordna med rörmokarna var här över två timmar så....dom var lite svettiga innan det var klart! =)

Nä, inte blir man direkt hungrig av att skriva om sånt här men nu är det faktiskt dags för middag!

Imorron börjar VFUn igen! Vet inte vad jag känner för den! Lite less men samtidigt ska det bli skönt att slippa plugga själv! Jaja...vi får se!

Ha nu en skön söndag!



Kommentarer
Postat av: Jenny

vad trevligt ni måste ha haft det :)
Mer vfu? Hur mycket Vfu har du haft? Mycket mer än mig känns det som. Dom prioriterar visst väldigt olika på olika skolor.
Kanin bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback