Vi hade i alla fall trevligt sällskap!


Så skulle man kunna sammanfatta lördagskvällen!

Eurovision blev ju inte riktigt som jag hade tänkt och trott, jävla skit! *grrr*

Jag trodde allvarligt att Sverige skulle komma top 5 för The Arks låt är så himla stark och bra men tydligen gick det inte hem i stugorna i Europa! Men vi fick i alla fall röster från våra kära grannländer! =)

Dock tycker jag att allt snack om öst mot väst är lite uttjatat!! Allt handlar om att östländerna tycker det här är mycket roligare än vi i väst som har varit med väldigt länge medan för några länder så är  Eurovision fortfarande väldigt nytt och spännande och någonting som alla är engagerade i!
Sen ska väl vi i Norden inte klaga på andra som "kompisröstar" - vad gör inte vi då? Vem gav vi våra 12 poäng till?? Jo, Finland! Och av vem fick vi 12, 10 och 8 poäng från?

Det handlar mycket om att vi i Norden har liknande musiksmak och detsamma gäller för östländerna (intressant defininition, vilka länder är det egentligen?)
Orsaken till att vi bli irriterade är att östländerna är fler och vi förlorar således!

Sen kan jag hålla med om att mer och mer blir Eurovision en showtävling och inte en musiktävling. Det var inte många bidrag som inte hade en spektakulär scenshow. Dessutom var det kul att ett bidrag som inte hade en scenshow vann! Sen tycker jag att alla länder som sjunger på sitt hemspråk förtjänar extrapoäng! Det var ju så det hela började, alla sjöng på sitt hemspråk!

Jag har inget emot årets vinnare! Det var en finstämd ballad och hon hade en vacker röst! Sen tycker jag att alla taskiga jämförelser om att hon skulle vara lik Göran Persson är bara dumt! Bara för att hon inte är stöpt i samma form som alla sångerskor bör vara så behöver man inte kommentera hennes utseende! Skönt att se nån som inte är fylld med silikon eller botox! =)

Det enda sura med ECS är ju att Sverige måste kvala och jag undrar vilket bidrag som lämpar sig för nästa års final? Det måste ju tydligen antingen vara helt crazy eller en stilla ballad! Annars försvinner låter i det enorma skval som blir när allt låter lika!

Jag tycker att The Arks låt är så himla bra och det kommer stå sig länge! ESC var väl bara inte redo för en sån bra låt helt enkelt! Deras karriärer går inte under bara för detta!

Sverige kommer resa sig till nästa år. Frågan är bara om Björkman bör sitta kvar? Kanske det är dags för lite nya vindar i schlager-Sverige? Så vi kan hitta fram till ett nytt sound? Ja, vi får väl se!

Har jobbat idag på skolan. Det var kul men fasen vad vissa elever kan vara jobba och irriterande! Började fundera idag om jag verkligen vill jobba med det här varje dag?
Alltså, det har gått bra men tyvärr så finns det en fåtal elever som kan konsten att sabba allt! Men jag fick bra pli på dom till slut och dom lyssnade på mig! Men det är svårt attt gå in som vikare och inte kunna namnen på eleverna. Där har man förlorat väldigt mycket! Men, allt som allt har det varit väldigt roligt! Ser framemot när jag ska vara där i en vecka för de elever jag ska ha då känner jag och kan deras namn så det ska nog gå bra! =)

Nu ska jag vila lite, sen packa och hämta Anders! Vi sticker norrut imororn. Måste bara fixa bilen först. Hoppas det blir bättre och att dom kan fixa till det!

Nu är jag trött och svamlig känner jag...bäst att sluta.....nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback