Söndagsduktig


Ja, denna dagen blev ju inte alls som vi hade tänkt från början! Hade ju planerat att åka ut i skärgården, till Utlängan närmare bestämt och ha med pick-nick och bara vandra runt och njuta. Men sen så blev Anders dålig och vi åkte aldrig. Trist till en början men det blev ju bra ändå!

Först fick vi sova ovanligt länge. De senaste nätterna har jag sovit riktigt dåligt och nästan vaknat trött vilket har känns surt! Men idag sov jag ända fram till kl 9! Helt otroligt. Det var så himla skönt! Anders låg kvar till typ 11.20 så...han var värst!

Efter en seg start åkte vi till BTH för Anders skulle fixa med uppgifter och jag tog med vår nya bärbara dator ut på sin första tur! Så jag har suttit och arbetat i fem intensiva timmar och fått massor med saker gjorda vilket känns helt underbart bra! =)
När jag bara är hemma är det så lätt att surfa runt och kolla på teve och inte få något gjort alls. Men på BTH kunde jag bara sitta där och jobba, det fanns ingen som lockade med sin uppmärksamhet och det var presic vad jag behövde idag! Så nu kommer jag somna med ett gott samvete!

Sen måste jag få skryta lite. Har sett på aftonbladet och fått höra av min pappa att Sverge vann över Finland i hockey och inte mindre än min gamla gymnasieklasskompis som står i mål, Johan Backlund! (eller Backen som vi kallade honom i skolan...!) Och han gjorde ju en kanonmatch för Tre Kronor ikväll! Så himla roligt för honom! Han har ju varit ruskigt duktig väldigt länge nu men nu kom genombrottet! Så då tycker jag han ska komma hem till Skellefteå AIK igen, nu när de stannade kvar i Elitserien en säsong till. Men jag förmodar att snart lockar NHL och han tar chansen att åka dit! 
Men iaf, min klasskompis - Sveriges hockeyframtid! *hehe* 

Så det har varit en toppenbra dag, trots att skärgårsturen uteblev!

Och den nya datorn är verkligen kanon att skriva vid/med/på?? (vad tusan säger man....??) Ja, ni fattar! Orden bara flöt fram idag vilken var ovanligt!

Imorron bär det av till Kallingeskolan där vi ska lyssna på en man som överlevde förintelsen. Ska bli mycket spännande och intressant. Och där ska det tydligen vara sittstrejk, det ska bli intressant! Så det blir tidig uppstigning imororn bitti! Men det fixar vi!

Tänkte vila mig nu och kolla lite på teve. Vallander går ju ikväll...har ju redan sett den men om jag kommer ihåg rätt så var den väldigt bra. Får kanske kolla lite på den, en liten stund åtminstone!

Imorron är det måndag....en ny vecka med nya mål som jag ska nå! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback