Måndagens andra - dessa jäkla telefonförsäljare!


Det här med sånna som står vid mataffärer och ska kränga mobiltelefoner, antingen från Telenor, Vodafone, Campus Mobile eller nåt annat skräp...dessa gör mig tokig snart!

Via telefon kan man ju stoppa telefonförsäljare på ett enkelt sätt men hur undviker man dessa utan för affären när man ska in där och har kanske lite brottom?

Inte vill man bli stoppad av nån dryg kille i 20-års ålder med backslick och trendiga kläder som säger:

-Tjeeeenaaa! *ler stort* Får jag fråga, vilken mobiloperatör ringer du med idag?

De flesta gångerna har jag bara sagt att jag inte är intresserad och att jag gärna ringer med Telia för att jag älskar att slösa med pengar! Men jag känner att det börjar vara lite gammalt och jag vill gärna ha nåt nytt att säga! ;-)

Hörde på Rix MorgonZoo för ett tag sen hur Roger brukade göra. Han säger att han har företagstelefon och det brukar tydligen funka. Och sen hade Gert nån bra kommentar som jag tyvärr inte kommer ihåg!

Iaf...precis det här hände idag utanför Willys! Telenor stod där med sitt jävla tält mitt framför ingången och på vägen dit alla vagnar stod. Vi såg dom redan när vi parkerade och vi svor redan över deras existens och jag funderade ut vad jag skulle säga denna gång. Till saken hör att jag var gymt kissnödig och lite allmänt irriterad så det var ju ett väl valt tillfälle! =)
På grund av dom tog vi ingen vagn idag utan släpade runt på en jävla tung korg istället! Jag trodde att vi skulle slippa dom om vi inte tog en vagn utan bara gå in utan att titta på glinen, men ack så fel jag hade!

När vi nästan var inne (skulle bara svänga runt hörnet och sen in i butiken) så kom den stereotype killen fram och frågade sin typiskt stereotypa fråga:

-Tjeeeenaaaa! *ler stort* Vilken mobiloperatör ringer du med idag?

Då laddade jag från fötterna och sa högt och tydligt (sambon återberättade det sen för mig hur högt jag hade sagt det!):

-Vill jag ha Telenor så kontaktar jag er, okej??

Sen slog jag ihop med händerna, vänder på klacken och går in i butiken varpå dumskallen ropar:

-Men vad ringer du med idag???

Varpå Anders blev irriterad och räckte finger bakom ryggen! Allt jag hörde från honom var ett litet

-Ååahh?!

Okej, det var kanske inte heller det bästa sättet men jag har provat många!
Det funkar inte att vara snäll och vänlig.....då bara pratar dom mer! Måste det gå så långt att man måste vara otrevlig mot dom? Förstår dom inte vad ett "nej tack" betyder??

Nej, huvva för sånt folk!

Ha ni några bra förslag på vad man kan säga till sånna försäljare?

Har ni nåt som funkar bra??

Ja, då har jag fått ur mig det! *hehe*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback