Långledig och trevligt besök


Det har varit väldigt trevliga dagar med besök av mina föräldrar. Därav min frånvaro här på bloggen.

Vi har hittat på massa saker varje dag och det var riktigt roligt att träffa dom igen. Det går ju väldigt långt mellan varven vi träffas. Sist jag träffade mina föräldrar var i början av januari så det var kul att ses igen!

Tempot har varit högt och vi har avverkat en hel del mil, skulle tippa ca 80 mil eller så! Vi var en sväng till Malmö och på tillbaka vägen körde vi runt lite i Skåne och kikade. Dagen efter bar det av till Glasriket vilket var uppskattat då mina föräldrar inte varit där. Sen har det blivit lite småkörande hit och dit inne i stan och annat fram och tillbaka. Tur att vi har en nyare bil. om vi hade haft kvar Saaben hade detta varit svårt att genomföra, den jäkeln vars motor dog så fort man svängde och körde på tvåan! *grrr*

Vi kollade på en brasa på Valborgsaftonskvällen men vi fick inte höra några traditionsenliga sånger tyvärr. Men brasa blev det, fast den brann ner snabbt men det blev ju bra grillglöd ganska snabbt för dom som väntade med korv och annat grillbart!

Igår var vi och lyssnade till Björn von Sydow som maj-talade här. Tycker första maj är en riktig svensk tradition och jag får lite rysningar när demostrationståget kommer med en orkester längst fram och sjunger. Det är häftigt på nåt sätt! =)

Helgen har bjudit på många skratt vilket alltid piggar upp!

Nu är det tillbaka till vardagen igen men uppsats för hela slanten. I dag har jag desperat letat efter norska betygskriterier utan framgång. Nån som vet var man kan hitta dom?!

Har liksom blivit lite daga-vill, fattar inte att det är onsdag redan! Det känns ju som söndag eller måndag. Har ju mitt favvo-program ikväll, Top Model! Där behöver man inte tänka utan bara sitta ner och glo. Sånt program kan vara väldigt befriande ibland. Eller som att läsa ett nummer av Cosmopolitan eller Hennes där man läser om vad som är inne och väldigt viktigt just nu bland trender och annat "världsviktigt". En skön kontrast till alla kursböcker!!

Ja, nu ska jag återgå till lite letande på norska utbildningssidor...sen blir det lite teve!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback