Snart helg igen! Det är helt galet!

Jahapp under filten!

Då var det snart fredag igen, helt galet va veckan går snabbt! Men jag hinner med en hel del också!

Har fortfarande praktik och trivs väldigt bra. Min handledare är bra men jag ser henne som sträng och bestämd vilket gör att jag hela tiden vill göra mitt yttersta vilket förvisso är bra för då presterar jag bättre! Men hon är trevlig och snäll. Men jag har ännu inte riktigt fått nån kläm på vad hon tycker om mina lektioner. Hon säger att planeringarna är bra men inget om min "teknik" men jag hoppas det kommer nåt sånt sen. Jag får helt enkelt ta och fråga henne! ;-)

I dag är det ju internationella kvinnodagen som här i Sverige kan kännas lite, varför? jag tycker inte det är nåt speciellt med den här dagen. Ja, kalla mig vad ni vill, tråkig och allmänt anti men ja....så är det bara!

Tvättdag idag också! OCh då var det ett pucko som hade snott våran tvättid och sånt kan reta mig. Tiden börjar kl 14 men det är inte så många som kan börja tvätta då så när jag kom hem 15.45 rusade jag upp och hämtade tvätten och sen ner i källaren och då har nån satt på redan. Kan man bli tokig för mindre. Då har man stressat hem i onödan! Så jag gick ner efter en stund och väntade på att tvättägaren skulle komma ner och det gjorde hon tillslut. Okej om hon bara hade tvättat typ en jacka eller så och frågat om det var okej, men inte fylla hela tvättstugan med massa skitig tvätt och tro att man bara kan ta andras tider....*grrrr* (ja, jag vet att jag låter som en trist gammal kärring men det var en dålig dag också...sprängande huvudvärk hade jag när jag kom hem så jag var nog ganska lätt att reta!) Men hon ursäktade sig med att hon inte visste det för hon hade just flyttat hit och det kan jag förstå och hon trodde att man kunde ta tiden om ingen använde den. Men jag sa att det är inte så många som kan vara hemma kl 14 för att tvätta. Tiden sträcker sig mellan 14 och 21 och då ska man kunna använda den när man kommer hem. Jaja...nog tjatat om det! Var ju på lite dåligt humör redan när jag kom hem med huvudvärk och bara vetskapen om att jag skulle tvätta....sååå kul är det ju inte!

Sen blev det storhandling och varma mackor till middag. Det var längesen och jättegott! Kollade på Hello Africa....som är så, ja....dom vill ju bara väl, Johnnie och Mattias men ibland går det inte som dom har tänkt! Ska bli kul att se hur dom får ihop det på slutet för just nu verkar allt gå emot dom!

Jaja....snart dags att lägga sig i nytvättade sängkläder...det är så himla härligt! :-)

Imorron fredag och som Gert säger; Full fart mot helgen!

Det är ju dessutom Melodifestivalenhelg!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback