RÄTT LÅT VANN!!!!!

Kan bara säga att definitivt rätt låt vann ikväll och att med den låten kommer Sverige hamna topp 5 i Helsingfors!!!

Den är så himla svängig...*hehe* Jag blir glad när jag hör den! :-D

En rolig sak med kvällens final var att jag kunde sitta och sjunga med i säkert 8 av 10 låtar och det är kul! :-P

Ja, vad ska man säga om hela startfältet. Här kommer lite korta kommentarer om kvällens låtar:

Andreas Johnsson: Ja, låten är väldigt bra och han gör den bra! Inget att klaga på här. Den påminner som sagt om en mish-mash av alla olika former av 60-tals låtar men den mashen blir väldigt bra. Vi kommer att höra den massor på radio framöver och vi kommer få se hans läderkostym också! :-P Mitt poäng: 10

Sonja Aldén: riktigt bra röst men låter hon inte väldigt lik Shirley Clamp?? Tycker låter påminner om nån av hennes låtar också...mysko! Klädmässigt var det snyggt, lite grekiskt nästan. Men som en annan skrev, satt inte hennes bröst lite långt ner? *skratt* Nej då, inget fel på låten. När jag har hört den på radion under veckan har jag fått rysningar varje gång. En riktigt bra ballad som berör! Mitt poäng: 10

Anna Book: Ja, vad ska jag säga? Usel låt verkligen!! En typisk schlager från 80-talet som inte säger direkt mycket. Nu ikväll tyckte jag hon var lite "överladdad" och såg mest panikslagen ut i ögonen. Men nej, det stod klart rätt tidigt att låten inte skulle ta sig långt. Mitt poäng: 2

Sebastian:
Inget större fel på låten egentligen men ganska stora drag av en dussinlåt. Det kommer bli en låt som spelas flitigt på RIX och MIX tror jag. Få kommer minnas den nästa år. Mitt poäng: 4

Marie Lindberg: En av mina favoriter! En riktigt bra låt som man kommer minnas. Hennes egna stil och darr på rösten var helt underbar. Hennes lite försiktiga och anspråkslösa framtoning går hem hos mig. Mitt poäng: 10

Måns Zelmerlöw:
Ujujuj vilken hemsk låt och artist! Jag får sånna rysningar när jag ser och hör honom. Han är så lismande och ja....huvva!!!! Men han verkade gå hem hos alla tjejer runt 14 år. Nej tack! Inget mer sånt vill jag se i sånna här sammanhang! Mitt poäng: 1

Tommy Nilsson:
Som jag sa när han gick vidare, nån måste ju komma sist också...och det gjorde han! En helt okej ballad men som inte hade nåt i finalen att göra. Tänk om After Dark hade fått varit här istället? Tommy får nog välja bättre låtar framöver om han ska bli lika bra som han var 1989! Mitt poäng: 2

Sanna Nielsen:
En typsik Sanna-låt. Ganska så safe och sticker inte ut. Kunde nästan lika gärna sjungits av typ Fame eller nån annan producerad artist. Hennes scenframträdande kändes för inövat och stelt men hon har en bra röst, det får man inte glömma. Hon var grym i Så ska det låta härom sistens!! Mitt poäng: 4

Sarah Dawn Finer:
Ännu en ballad och det var inte den bästa enligt mig. Sonjas var bättre. Sarah har en fantastisk röst men låten når inte ända fram på nåt sätt! Den är lite långsam och trög. Hade önskat hon fått en bättre låt till hennes fantastiska röst! MItt poäng: 6

The Ark:
Vad ska jag säga? Min favorit från början till slut. Var stensäker på att dom skulle vinna och det gjorde dom! En låt som gör att man vill upp och dansa lite och det kommer gå väldigt bra i Helsingfors i maj, det kan jag garantera! Låten påminner ju lite om nån 60-tals låt men är ändå signerat The Ark på nåt sätt. Dom gör sin grej fullt ut och det lyckas dom med galant! Jag längtar redan till den 12 maj!!! Mitt poäng: 12

Jag tycker det var en bra final men jag hade förväntat mig lite mer överraskningar och chocker! *haha*

Sen är jag bara såååå himla trött på Carolas särbehandling hela tiden. Ingen hade väl lust att titta på gamla bilder från förra året?? sen så gjorde hon sitt jobb väldigt dåligt. Nån som såg när hon gav den där pippin till The Ark? Eller satt hon framför spegeln och tränade att wejla eller hur nu det stavas. Fusksjunga kan man också säga!!!

Ja, nu är denna kväll över och nedräkningen har börjat! Det här är ju mina höjdpunkter på året! Är ju som ni säkert förstår en inbiten schlagernörd! Och en stolt sådan!
Okej, jag är inte lika bra på statistik som Björn Kjellman men mycket har man snappat upp under åren! Har inspelat på video från 1989 och framåt. Det är en stor samling låtar och minnen kan jag säga! Fastnade direkt för det när jag var yngre. Om nån frågar efter låtarna 1989 så är jag ganska så säker på att jag kan sjunga varenda en! :-) Samma gäller nog 1990 och 1991 också....men inte lika säker men om jag vet vad låten heter blir det genast lättare! *ler*

Nej, klockan är lite sent nu....kanske en kopp te innan sängen kallar. Den är ju planeringssöndag imorron, mycket att göra då!

Hoppas på lika fint väder som idag, då blir det kanske en liten cykeltur. Hade varit trevligt att invga den ny/gamla cykelpumpen...undra vilken jag ska välja? ;-)

Var ute en sväng idag...såg en hel del djur faktiskt; grus grus, buteo buteo, sångsvan, corvus corax, canadagås och lite andra små varelser. Ni som undrar över mina fina uttryck...jag lär mig lite latinska ord...flashigt va? *hihi* Anders testar mig.... :-D

Nej, nu måste jag slita mig! Trevlig lördagskväll i schlagerns tecken!

Bara 63 dagar kvar nu! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback