Lördag och Melodifestivalen!!

Så var Andra Chansen avklarad och jag måste säga att låtarna som gick vidare var helt okej. Är kanske inget Sanna Nielsen fan men den var okej. Tror inte hon vinner hela grejen men ändå...nån ska ju blir 4 också! ;-)
Och sen var det Sonja...tycker hon låter fruktansvärt lik Shirley Clamp när hon sjunger vilket stör mig lite för jag gillar inte Shirley direkt mycket. Men Sonjas låt var bra och finstämd. Ingen schlager heller men en ballas brukar ju alltid finnas med på slutet!

Jag håller fortfarande fast vid att jag tror The Ark kommer vinna hela grejen! Fast det kan bli hårt mellan dom och Andreas Johnsson! Men The Arks låt är snäppet bättre och deras framträdande är ju ganska så spektakulärt och kan nog gå hem i många europeiska stugor och lägenheter! :-)

Sen såg vi en jätteläskig dokumentär på SVT2 om USA och deras frikyrkliga rörelser! Huvvaligen vad jag lider med dessa barn som hjärntvättas och skadas för all framtid. Hur kan dom tro på nåt sånt egentligen??
Sen tycker jag dom blandar lite för ena stunden pratar dom om Gud och i den andra pratar dom om Jesus. Vet dom verkligen skillnad mellan dessa två? Ja, man kan inte annat än att äcklas lite!

Idag har det annars varit en ganska stillsam dag. Vi tog det lungt på förmiddagen. Anders pluggade och jag kollad elite på tv. Hade bestämt mig för en ledig dag från skolplanering och bara koppla av. Sen blev det ett snack med brorsan och det är kul att märka att vi kan ha ett "vuxet" samtal, vilket har varit svårt tidigare då vi mest har bråkat! Men nu verkar han ha mognat sen han flyttade hemifrån vilket är roligt. Hoppas hans besök blir av! :-)

Sen åkte vi ut en sväng och gick runt Stumholmen i det gråmulna vädret med regn i luften. Det var skönt att komma ut och få lite frisk luft. Sen bar det av hemåt och en jättegod middag! :-)

Ja, söndag imorron innebär planering för årskurs 7 igen. Men jag tror jag har ganska stor koll på vad jag ska göra nästa vecka och det känns bra. Ska bara finslipa lite detaljer bara!

en trevlig kväll har det varit....nu blir det en kopp te!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback