Släng dig i väggen Prosit!


Tror jag snart är uppe i nåt slags nysrekord! För det är ungefär det enda jag gör på dagarna, nyser! Eller ja, nästan i alla fall! Allergin har verkligen gjort sig påmind denna veckan och vidare kul är det ju inte! Går omkring och djupandas hela tiden....är inte riktigt van att andas genom munnen märker jag! Men näsan är bara att räkna bort!

Igår var en väligt varm dag! Ett tag visade termometern över +30 ute och en stund senare hade vi nästan +29 grader inne....det var varmt och klibbigt överallt! Och det kvittade om vi hade korsdrag..luften stod still! *pust* Idag har det också varit varmt men inte lika för idag är det lite mer mulet - mer i min smak! :-)
Men dagarna har ändå spenderats inomhus, då Anders sitter och planerar hus och jag fixar med uppsatsen! Och dessutom kan jag knappt vara ute för då känns det som om hela jag förvandlas till en enda stor nysning!

Men vad jag inte blir klok på är om det finns någon allergimedicin som lindrar för halsen, alltså som tar bort svullnaden och kliandet i halsen? För det är den allergiska reaktionen som jag påverkas nästan mest av. Det är ganska läskigt när halsen nästan svullnar igen och det känns att man kan inte andas som man ska. Borde kanske gå till nån läkare för så här vill jag inte ha det hela sommaren!

Annars då, njae det har väl inte hänt så mycket! Sommaren är här och snart åker vi norrut. Jag längtar efter de ljusa sommarkvällarna och att vara i stugan och njuta, mestadels i skuggan! *hehe*

Nä, nu är det snart dags för middag...borde kanske fixa lite. Den sköter sig i ugnen vilket är skönt så jag måste bara sätta igång ugnen och sätta in det. Smidigt och enkelt, I like! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback