Onsdag - mitt i veckan

Idag har det väl inte hänt så himla mycket...eller?

Har sovit bra för första gången på länge..allergin och värmen höll på ta kål på mig....fönstren måste stå öppna för annars är det som att sova i en kuvös typ! Och när fönstren står öppna kommer ju massa pollen in....så man får välja...och då väljer jag att sova lite svalt....

Men dom två senaste nätterna har det varit riktigt skönt och härligt! Och jag tror pollenhalten har blivit lägre nu när det inte är lika varmt längre.

Jag har trott att min allergi hade blivit bättre för det hade avtagit de senaste åren men det verkar som om när vi flyttade söderut, så ökade den igen. Vet inte om det finns fler saker att vara allergisk mot här än i norr? Jaja, irriterande i alla fall. Jag funderar på att göra ett nytt allergitest för att se om det verkligen har blivit värre.

Nu ska jag inte klaga...för det finns dom som har det värre!

Jo, idag har jag slängt några gamla blommor. Jag hade odlat upp tre avokadoplantor men nu hade de flesta bladen trillat av och de liknade mest blommpinnar...inte så dekorativa alls. Men jag ska spara en för den hade ett enormt rotsystem....ska se om den kan bli snyggare! :-) Men de andra två ligger i komposten nu men jag ser framemot till hösten då jag kan börja med nya projekt...kanske odla nåt annat än avokado? Nån som har nåt bra förslag?

På måndag börjar jobbet också....ska bli kul att återse vårdtagarna och personalen, eller i alla fall några i personalen. *hehe* Man kan ju inte komma överens med alla! :-)

Imorron är en annan dag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback