I'm back!

Nej, jag har inte gett upp bloggen och bara struntat i att skriva men der har verkligen inte funnits tid den sista veckan....eller sista två veckorna!

Det är min c-uppsats som har slukat all min tid och jag har inte orkat blogga faktiskt! Sen har jag vikarierat på ett högstadium i en vecka så nån fritid har det verkligen inte varit tal om. Men nu är jag nästan tillbaka i min gamla rytm igen så....nu ska det bli bloggande!

Ja, vad har då hänt?

Uppsatsen blev klar i utsatt tid! Jag slet som ett djur nästan 24 timmar om dygnet och sov nästan inget. Inte något vidare kul när man ska jobba på dagarna och skriva uppsats på nätterna! Jag var så himla nära att ge upp flera gånger. Nån gång för att datorn bara strulade hela tiden. Höll på knäcka mig totalt...men Anders har verkligen varit en klippa och stöttat mig hela vägen. Vad skulle jag ha gjort utan honom?? *puss gubben* Så den skickades in och en sten lyfte från mina axlar!

När den var avklarad kunde jag börja njuta av vikariatet istället! Det var himla kul, men samtidigt väldigt påfrestande. Hur motiverar man elever i årskurs 9 under näst sista veckan? Jag kan tala om att det är svårt, nästintill omöjligt! Men jag lyckades vid några tillfällen och det gjorde mig glad! Och när man ger av sig själv får man så himla mycket tillbaka!

Jag kände mig faktiskt som en lärare under denna vecka för eleverna förstod att det var jag som bestämde och höll i trådarna! Vid sådana tillfällen är jag glad över att komma från Västerbotten och ha ett bra och långt tålamod! *hehe* För gisses vad eleverna kan tjata om samma saker hela tiden....."fååååår vi inte byta platser idag?....kaaaan vi inte få jobba ute idag?....kaaaan vi inte få sluta tidigare?"
Ja, dom är söta när dom försöker!

En annan jobbig del var alla samtal hem till föräldrar jag ringde angående skolk. Under tre dagar ringde jag 18 samtal hem till föräldrar....snacka om att jag var less på prata med samma föräldrar hela tiden! :-) Men jag blev väl bemött varje gång och det var positivt. Annars tycker jag det är svårt just hur man ska bemöta föräldrarna.

Ja, sen har vi pysslat på här hemma. Madde kom igår och vi käkade middag och hade trevligt! I helgen har jag sovit som aldrig förr. Däckade 21.30 i fotöljen i fredags...helt utslagen! Och jag sov länge på lördagen me....helt underbart att slippa vakna til en väckarklocka!
Under uppsatsskrivandet sov jag bara 4-5 timmar varje natt vilket inte var bra. Kände mig nästan bakfull när jag vaknade...obehagligt!
Sen har jag varit yr hela veckan men jag tror det beror på sömnbristen...kan väl inte vara nåt annat?

Ska inte bara babbla iväg.....kommer väl på mer sen!

Nu väntar vi på reprisen av 24...missade den i måndags på grund av uppsatsen....så det blir sent ikväll! Ska till växjö imorron och lyssna på oppneringar. Inte mina utan dom kommer på tisdag och torsdag men jag ville se hur det går till och om jag kan förbereda mig på nåt bra sätt! :-) Jag är en spion på uppdrag! *hehe*

Nån som vet var man kan hitta en bra dataväska till en 17 tums bärbar dator`? Vi har inte hittat nån bra väska ännu. Dom är ju lika sladdriga som Konsumkassar, inge kul när man betalat mycket för datorn! Hör av er!

Dags att fixa lite....natti natti!



Kommentarer
Postat av: Angelica

Kolla på Onoff. Jag har en därifrån med stadga i kanterna, kanonbra! Eller den var det då datorn levde..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback