Fortfarande förkylt


Fast det ser nog lite ljusare ut ändå....hoppas jag! Fast jag har börjat känna mig lite tung i huvudet och det bådar inte gott! Dessutom har mamma börjat hosta så vi får väl se hur det blir!

Sen funderar jag lite hur man ska göra med föräldrar....! Tycker faktiskt dom är lite orättvisa just nu. Sjukdom är väl inget man kan styra eller?
RIngde förresten till sjukvårdsupplysningen som upplyste mig om att det är en "klassisk" influensa som troligen kan sitta kvar i 3-5 dagar till! Och det är kanske inte så lägligt att flyga och resa när man har 39 graders feber. Jag hoppas verkligen inte att den är lika hög imorron men det bådar inte gott! Febern har redan stigit och närmar sig 39 nu ikväll så det blir väl lite alvedon för oss båda innan vi lägger oss!

Så det ser ut som det blir fler dagar för Anders här i norr, trevligt förvissor men det hade varit trevligare om han hade varit frisk! ;-P

Det är under ledigheter som jag verkligen känner av att jag inte riktigt vet vart jag hör hemma. Jag har så många hem vilket har lett till att jag knappt känner mig hemma någonstans. Jag har ett hem här hos min familj, ett i Härnösand där jag bodde i 2 år och trivdes väldigt bra, ett i Nynäshamn hos Anders och hans familj, ett i Oslo med min norska familj samt ett tillsammans med Anders i Karlskrona. Vart hör jag hemma egenligen???!!!
Jag blir faktiskt förvirrad, speciellt när vi åker från Karlskrona till något annat hem. Fast när vi åkte från Karlskrona så kände jag för första gången att jag kunde kalla det hem och att det kändes bra och naturligt. Annars har jag haft lite svårt för det, Karlskrona har inte känts som hemma men nu börjar dom känslorna komma vilket känns bra. För det är ju mitt och Anders hem, vårt hem, vårt gemensamma hem. Det är där vi bor. De andra ställena är bara tillfälliga stopp. Det blir så många känslor i omlopp hela tiden att jag ibland varken vet ut eller in!!! Och sånna tankar gör mig väldigt deppad och nere....vilket man kan säga att jag vart ikväll. Många tankar som snurrat....hoppas dom har snurrat klart imorron när jag vaknar. VIll inte gå och tänka på det mer....jag vill njuta av ledigheten innan det är dags att åka hem och börja skolan igen.

Jaja....tankar finns det gott om! *hehe*
Men svaren på dessa är dessvärra färre.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback