Söndag och lite om Melodifestivalen!

Ja, tid är något jag inte har så gott om idag så det bli en lite kortare notis om Melodifestivalen igår!

Måste säga att det var väldigt trist att inte After Dark gick vidare. Jag tyckte att låten var i alla fall värd en plats i andra chansen! Men icke så....dit kom istället Sanna Nielsen....usch och huvva! Nej, henne gillar jag inte alls. En så hypermediatränad tjej som vet exakt vad hon ska göra, nej, hon känns mest som en robot ibland....och sen var hon lik Charlotte Nilsson från 1999 när hon vann med "Take me to your heaven".

Men jag gllade även Andreas Johnsson fast låten var inte lika bra som "Sing fot me" men det var en glad låt. Men jag tycktes känna igen den men det kan bero på att den var ett mish-mash av alla 60-tals låtar som nånsin gjorts! ;-)
Och Uggla...vad säger man om honom. Det var en kul låt och han såg ut som en diktator från nåt Sydamerikanskt land! :-) Kul låt! Och så där hoooeeehhhaaahhh..alla kan nynna med i hockey-kören!

Sarah Dawn Finer har en superbra röst men låten var lite trist. Inte alls nån schlager som står sig i utlandet!  men men....

Vi hade förövrig en mycket trevlig kväll med Madde och vi smaskade på blåbärsbakelser som jag gjorde för första gången och dom blev riktigt goda! *mums* Till det drack vi Godtemplardricka....har aldrig druckit det men det var riktigt gott!

Idag har jag gjort planering för sjuorna och jag hoppas planeringen blir bra. Blir alltid så osäker hur mycket tid man ska avsätta för varje moment och så! Men ja....hoppas jag får lite feeback innan kvällen så jag vet vad jag har att utgå från imorron!

Sen ska vi på bio ikväll...se The Queen! :-) den har jag längtat efter att se så det ska bli kul! Vi blir fyra som går...nice!

Ja...nu blir den duschen för min del och sen lite middag tror jag! Och kanske lite tvätt..men vi vet inte..om vi har nått att tvätta! Nej, ska inte prata tvätt och låta som ja du....vet vem!



"Åh när ni tar saken i egna händer....." redan en schlagerklassiker! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback