Nääääääähhh

Men jaha...det blev ju inte alls som jag ville! *suck*

Som vanligt typ!!!

Jag tyckte ju inte att Anna Book var direkt bra....den var bara upprepande och irriterande. Okej okej, hon dansade lite också men det hjälpte ju inget!
Tommy Nilsson i all ära...jo han var en idol när han var med 1989 (förövrigt mitt favoritår!) och det var ganska sig likt. Om jag inte minns helt fel var hans kör klädda i svart och stod bakom honom, eller kanske lite snett bakom honom och så var det ju denna gång. Men jag måste säga att hans röst var bättre -89 än nu. Men hans text var ju lite si så där. Den var lite lam. Okej, det var vackert om människan hit och dit men ingen schlager. Det var förövrigt ingen av låtarna.
Men som jag brukar säga, nån ska ju komma sist i Globen-finalen också! *hehe*

Men dom låtar som jag gillade var Uno och Irmas låt "God Morgon". Också den hade en lite rolig text men melodin var väldigt medryckande och härlig. Tyckte att den påminde lite om Andreas Johnsons låt förra året. Lite Beatles-aktig liksom. Sen gillade jag även Andersson och Gibsons låt "Anything for you". Det var en söt ballad. En sån ballad som Irland kunde ha skickat på 90-talet, och skulle säkert vunnit då i den balladhysteri som rådde då! Men den var fin tyckte jag!

Sen fanns det ju riktiga bottennapp. Vet inte ens om jag ids nämna dom här men man kan ju undra hur de låtar som INTE kom med, lät??!! Det måste ju ha varit en pina för öronen.
Jag tyckte förvisso att tjejen i den gröna korta kläningen inte var alltför dålig men det var allt en blek kopia av Helena Paparizuo (jag vet inte hur det stavas nej!).

Men men, kul att det är igång.

Jag måste säga att jag gillar Luuk. Hans skämt och ironiska framtoning är väldigt speciell och har man svårt för den blir det npg svårt att skratta åt hans ömsom brillianta ömsom låga skämt. Men jag tyckte han gjorde det bra. Tidigare har det nästan varit en sport att låta programledaren ta över och synas mycket men Luuk hade ju rätt, det är ju låtarna och artisterna som ska synas. Han är ju blott en ciceron! :-)
Hans inledning visade på ett härligt mått av självironi!

Jaja, första avverkad....bara några kvar nu! :-)

And I looooove it!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med :) Kanin bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback