Lördag


Helgen är här och jag har varit flitig! :-)

Det bästa (okej, det finns nog fler fördelar) men jag gillar skarpt att kliva upp tidigt, läsa tidningen i lugn och ro och kanske kolla lite på teve. Idag var det skidåkning och det gillar jag! Anders klev upp två timmar efter mig men han är inte riktigt frisk den stackarn. Mår dåligt och nu ligger han och sover igen, eller han har sovit sen 12 idag.

Under tiden har jag varit väldigt effektiv. Först kollade jag på damernas andra åk i storslalom och sen satte jag fart. Vattnade blommorna, planterade små kärnor av papaya för att se om det bli nån växt, diskade undan allt i köket, gnuggade ren spisen så nu skiner den, torkade fläkten, alla bänkytor i köket, snyggade till i vardagsrummet, la fram massa ny och god frukt i skålen, rensade kylen på saker som borde fått egna ben vid det här laget och till sist städade jag badrummet! :-)

Gissa om jag känner mig nöjd? *hehe*

Det är inte varje dag jag får ett sånt ryck och när det kommer ska man ta till vara på det!

Dessvärre har min lektionsplanering fått stå tillbaka men jag tar den lite senare idag för den måste vara klar till måndag! *hjääälp*

Nu funderar jag på om jag kanske ska åka och köpa nån ny blomma. Jag dödade en för några veckor sen och vill ha en ny...det ser så tomt ut där den stod! Skulle vara skönt att komma ut en sväng!

Ja, och sen är det Melodifestival ikväll! Ska bli spännande! Och sen kommer Madde hit, ja om Anders känner sig piggare men det hoppas jag att han gör. Vi hade ju så trevlig förra lördagen juh! :-D

Blommdags då kanske...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback