Ännu en Melodifestival avklarad!

Och den höll betydligt jämnare kvalité än den första men ändå lyckades jag pricka in vilka som skulle gå vidare till finalen och andra chansen. Börjar bli riktigt bra på det nu! :-)

Jag gillade inte Ark-låten första gången men den blev bättre och bättre och nu gillar jag den skarpt. Och jag skulle tro att dom skulle ha stor chans även i Eurovision senare också.

Den lugna och härliga balladen, "trying to recall" satte sig snabbt också men jag måste säga att det är ingen schlager direkt. Fast, Tyskland har ju vunnit med Nicole och "Ein Bisshien Frieden" (stavas väl så typ!) och dom liknar varandra lite. Så man kan aldrig veta. Men jag måste säga att om man inte hade vetat allt om hennes bakgrund, den okända lågstadieläraren så skulle nog uppståndelsen inte blivit lika stor. Frågan är om en mer etablerad artist hade gått vidare med samma låt?

Men, jag är glad för hennes skull och låten var bra!

Jag gillade även Jessica Anderssons låt. En glad och kaxig låt!
Och att Jimmy Jansson gick vidare är väl kanske ingen överraskning direkt. Alla småtjejer måste ha ringt som en galning på hans låt! :-) Hans låtar är lika charmiga och medlösa som vanligt!

Så gårdagskvällen var ok, kunde varit bättre dock men men....

Idag har det blivit mycket sport på TV och man kan ju inte låta bli och imponeras av Anja Pärson. Nu är hon ju historisk och allt! :-D
Jag unnar henne allt det efter den hårda press och bevakning från media som inte alls trott på henne. Nu har dom väl tystats för ett bra tag framöver!

Planen var att gå på bio ikväll och se "Underbara älskade" men vi får se hur det blir.....saker kan ju ändra sig också! Men jag hoppas det blir av!

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback