Sommarens lilla paradis


Ja, tänkte passa på att lägga ut en liten bild på stugan, den stuga vi har tillbringat en hel del tid i denna sommar.
Det här är storstugan där finns kök, vardagsrum och där har mamma och pappa har sitt sovrum.Eller rättare sagt skovskrubb för den är inte stor. Pappa måste ligge på tvärsen för att rymmas. Men han säger att det är bekvämt så, måste ju tro på vad han säger.

Stugan köptes av min farfar och farmor mitten av 1950-talet men var bara en liten fiskestuga och har byggts ut en del sen dess. En riktig sommarstuga med lutande golv och inget rinnande vatten, härligt! :-)


image31


Och här är sovstugan där Anders och jag har sovit när vi bott i stugan. Den är inte heller direkt stor men mysig ändå! Den byggdes i början 1960-talet av min farbror Anders.
Anledningen till att det står en tunna på räcket är att vi har en del harar i stugan som gärna äter upp mammas blommor och i denna tunna fanns det tidigare massor med ärtskidor samt vackra blommor. Men en morron var allt borta och hädanefter står den uppe på räcket så att inte haren ska kunna äta upp allt. Mamma gör allt för sina små växter.... :-)

image32


Och den här utsikten har vi från altanen.... helt underbar! :-)
När man ser denna så är det sommar! Då sitter vi på altanen, dricker lite te, spelar spel, pratar, umgås, löser korsord och bara är. DÅ är det semester!
Jag saknar redan detta....

image33

Ojojoj...nu blev man riktigt nostalgisk och vill tillbaka dit nu. Inte sitta på skolan klockan tre på natten och jobba...*suck* Vart tog sommaren vägen??

Men men...jag får njuta av bilderna och tänka mig tillbaka på all tid vi spenderade i stugan! Va kul vi hade! :-)

Nä, nu är det dags att åka hemåt Anders....jag somnar snart!

Nattinatti...på riktigt alltså! ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback