Hit ska jag imorron! :-)

Imorron bär det av till vårt grannlands fina huvustad....shit vad jag längtar! Ska bli så kul att träffa pojkarna igen...som enligt pappan har blivit väldigt stora!

Jag saknar faktiskt själva stan också...den var så mysig att gå i och framför allt, en toppenbra shoppingstad! :-)
Det har varit otaliga shoppingtimmar där och oj va kul vi har haft!

Tänkte bjuda på några fina bilder över stan....!


oslo-c.jpg  En vy över hamnen och Rådhuset!



oslo_holmenkollen.jpg Härliga Holmenkollen! Här har jag varit en hel del, sommar som vinter! Vi har haft utflykter och njutit av den vackra utsikten men även varit där på skidtävlingar av alla dess slag. Sett 5-milen, skidskytte med Magdalena Forsberg, backhoppning med mera. Det har varit riktigt härliga upplevelser!


oslo.jpg Härliga Aker Brygge! :-) Några vackra sommarkvällar har spenderats där med trevligt sällskap och med en glass i handen!


oslo-karl-johans.jpg Karl Johan! När jag var liten hade jag en dröm att en gång få gå på Karl Johan och det har jag gjort nu, massvis med gånger! Gatan är liksom bara shopping shopping! Helt underbart!


oslo6.jpgKarl Johan på 17 mai! Det är en häftig upplevelse att vara i Oslo då! Det vimmlar av människor och alla är glada, en underbar stämmning! :-) Har fått uppleva det två gånger och det är jag riktigt glad över! :-)


norwegen_oslo_vigelandpark_ke.jpg Vigelandsparken! En mycket häftig plats, måste ses på plats. Massa människoskulpturer som är nakna. Undra hur Herr Vigeland tänkte! Men den är riktigt vacker! :-)


sinnataggen_stor.jpg Sinnataggen. Troligen den mest fotograferade skulpturen i hela parken. Mycket märklig men ändå väldigt roligt!


bogstad_800.jpg Bogstad vannet, nära där jag bodde. Riktigt vackert! Där har jag gått många promenader med sovande barn och bara njutit. Speciellt på hösten var detta en underbar plats för avkoppling!


_______________________________________________________________________________________

Ja, det var lite bilder från mitt älskade Oslo! Och imorron är jag där... *jippie*
Synd bara att inte Anders kunde följa med, men det får vi ta nästa sommar tycker jag, eller vad säger du? ;-)

Blir nog inte så mycket bloggande över helgen.... så ha en fin helg!

Ha dé!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback