Måndag - fått massor gjort! :-)

Dagen började med att jag klev upp kvart i 8 och var ganska trött fortfarande men bestämde mig ganska så snabbt för att gå ut på en morgonpromenad. Anders låg fortfarande och sov så jag smög iväg! Ute sken solen och det var +7,5 grader ute, helt perfekt! Jag tog med mig min urgamla freestyle och lyssnade på radio samtidigt som jag promenerade. Det var väldigt behagligt! :-) Var väl ute i ca 45 minuter och när jag kom hem hade Anders vaknat.

Sen tänkte jag vara ännu mera nyttig och åt havregrynsgröt till frukost. men usch, det var inte gott. Men jag tvingade i mig nästan en hel tallrik. Och ja, jag hade lite extra mjölk och sylt till för att få ner det! Men jag var mätt väldigt länge på gröten, vilket var väldigt bra!

Efter det började jag beta av min långa lista som jag hade skrivit inför dagen och nästan alla punkter är gjorda. Jag har ännu inte läst all norsk litteratur men jag har börjat iaf! Så den kan nästan kryssas till hälften! :-) Sen har jag fått mer saker gjorda än de som stod på listan vilket gör dagen ännu bättre!

Sen har jag fått reda på att jag får sommarjobba i hela 8 veckor i sommar vilket känns jättebra! Det blir inom hemtjänsten i Skellefteå, precis som förr! Hade först fått andra perioden men ringde idag och frågade om det inte fanns nåt ledig under första perioden och det fanns det, ett heltidsvikariat under 4 veckor! Toppen! :-)

Anders är på skolan och är duktig med sina projekt och ikväll är det 24 igen! =) Längtar redan tills klockan blir 20.55!

Jag har även dammat av en gammal skiva som jag lyssnade på massor förut, Radio City Love Songs 2! En skiva som väcker väldigt många minnen från förr till liv! Och jag skrålade med för full hals! Tur att Anders inte var hemma! ;-)

Ja, tänk om alla dagar vore så här effektiva, så skönt allt vore!

Får se om det bli en cykeltur ikväll, jag har ju fixat min cykel nu så nu jäklar ska jag cykla! :-)

Hoppas ni haft en bra måndag också!

Dagens bästa: att jag fått så himla mycket gjort. Känner mig väldigt nöjd
Dagens sämsta: att jag inte läst lika mycket som jag borde ha gjort.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vad skönt med jobb! Men ska ni vara isär hela sommaren? Hur ska det gå? Skönt att få mycket gjort, jag hoppas på en sån dag idag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback