Lördagskväll och en lång lista!

Jahapp! Sitter vid datorn och Anders ligger nästan och sover. Det brukar ofta vara tvärtom! Men ikväll var Anders jättetrött, men det kan bero på att han sov lite inatt. Han har en förmåga att vilja stanna uppe länge på kvällarna så inatt blev det väl bara 5-6 timmar eller så. Och själv sov jag 2 timmar idag på soffan. Fick sån himla migrän så det var bara att lägga sig och vila. Vi hade tänkt åka ut en sväng men det var ingen idé. Har fått så där bara några gåner innan och det är verkligen ingen höjdare. Vi var nästan på väg ut och jag kollade lite på teve och helt plötsligt såg jag blixtar och såg sen suddigt. Jag tycker det är läskigt! Så det var bara att vila ett tag.
Sen när jag kvicknade till åkte vi och handlade middag och sen hem igen och käkade. Ska lägga ut bilder imorron på den smaskiga måltiden och receptet om nån är intresserad! Det är jättegott och skitenkelt att tillaga! Kan det bli bättre? :-)

Nu har Anders somnat, han är så söt när han sover! :-)

Så jag satt och surfade runt och hittade en sån här lista och tänkte fylla i den för skojs skull! :-)


FÖRSTA
Riktiga jobb: Hmmm, måste varit ettkommunalt jobb på dagis. uruselt betalt, typ 15 kr/timmen!
Egenköpta CD: Det var längesen. Men det kan ha varit nån med New Kids On The Block!
Piercing/tatuering: Har ingen så....
Riktiga kärlek: Beror på vad man kallar kärlek! När man var liten var man ju kär till höger och vänster...men Anders är en riktig kärlek. Jag tror inte det var kärlek till killarna innan honom.
Fiende: Det var nog min granne


SENASTE
Biltur: När vi åkte hem från Coop i eftermiddags
Kyss: Ja, det var med Anders för nån dag sen
Låne-bok: Jag har massa låneböcker just nu angående min uppsats
Film sedd: Hundtricket igår kväll...mysig film!
Dryck förtärd: Vatten när vi kollade på "Stina!"
Mat äten: Lövbiff med zuccini, mozarella, basilika och pasta! *mums* 
Telefonsamtal: Med mamma för snart 2 timmar sen.
Skiva spelad: Hmm, det var nog bitar av en Robert Broberg skiva i bilen för nån dag sen när jag var ute och körde.
Irritation: Att jag misslyckades katastrofalt med middagen häromdagen. Köttfärsåsen blev asäcklig och tagliatellen kladdig! Usch va hemskt det var!


JAG
Vill: Att vi hittar en skattkista med massa pengar så vi kan köpa den bärbara datorn nu!
Har: Kollat lite på teve idag och lagat god middag!
Önskar: Att jag kunde bli av med min pollenallergi snart och att jag får åka till Oslo snart igen!
Hatar: Att inte ha pengar över att göra roliga saker för. Är så himla less på räkna varje krona hela tiden. Var har livskvalitén tagit vägen?
Är rädd för: Fåglar (fast tack vare Anders har det minskat lite nu), döden, insekter, grodor....
Hör: Bilar som kör utanför fönstret
Undrar: Om jag får jobb när jag är klar med utbildningen.
Ångrar: Att jag har så himla kort stubin och bråkar med Anders ibland för småsaker
Älskar: Anders och min familj
Sjunger: Gärna för mig själv
Gråter: Ganska ofta faktiskt. Har lätt för det. Ibland till patetiska filmer och tv-serier också.

JA ELLER NEJ
Jag har en dagbok: Jag har en blogg.
Jag gillar att laga mat: Ja, det är roligt oftast fast ibland vill jag bara knäppa med fingarna så att det ska bli klart av sig självt.
Jag har en hemlighet jag inte delat med någon: Jag trort att jag har det!

FAVORIT
Nummer: 7
Färg: Är just nu inne på mycket turkost och brunt
Dag: Ja, fredag kanske? Fast jag gillar alla dagar. Det är härligt med lördagsmorgon och veta att man får sova länge även dagen efter!
Månad: Ja.....lite svårt. GIllar ju vintern men även våren.....
Drycker: Te, vatten, mjölk, GT om tillfälle bjuds!

FÖREDRAR
Te eller kaffe: Te
Mörkt eller ljust öl: Dricker inte öl...
Rött eller vitt vin: Jag skulle helst säga rosévin.....

INOM DET SENASTE DYGNET HAR JAG
Gråtit? Ja, lite...till Hundtricket! Patetiskt va? ;-)
Hjälpt någon? Ja, jag försökte hjälpa Anders med kameran men det sket sig
Köpt något? Ja, mat på Coop och några "gömma sladden"-lister.
Gått på bio? Nope...nöjer mig med min Dixi-tv på 21 tum!
Sagt 'jag älskar dig'? Ja, till Anders igår.
Saknat ett ex? Nej
Skrivit i en dagbok? Njao....kan ha bloggat...minns inte.
Haft ett seriöst samtal?
Saknat någon? Ja, min familj. Synd att vara så långt ifrån dem! Och Oscar och Felix...mina fina gutter!
Kramat någon? Ja...nyss innan Anders skulle sova!


Har ni orkat läsa så här långt har ni gjort det bra! :-) Det var en himla massa frågor och det tog lite tid...*hehe*

Nä, om man kanske ska ta och sova lite snart! Anders ligger och snusar så gott i sängen....låter frestande att sova lite! Hoppas huvudvärken inte finns kvar när jag vaknar imorron!

Imorron är det söndag och pluggdag! Ska skriva mitt pm och skicka det till handledaren så hon får läsa hur jag har tänkt med uppsatsen. Blir nog kämpigt att få ner det på papper...men men!

Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback