En dag med många beslut


Ja, idag har det varit en händelserik dag! =)

Det började med att jag var hos optikern och kollade synen, som dessvärre hade blivit sämre på höger öga vilket kändes lite trist! Hade ju förhoppningar om att det hade blivit bättre. Men på vänster var det precis som för tre år sen vilket gladde mig! Sedan valde jag ut fyra bågar som jag lånade hem för att prova. Jag vet inte ännu om jag ska köpa några nya bågar eller bara nya glas till de bågar jag redan har. Svårt beslut! Det handlar till syvende och sist om pengar, har jag verkligen råd?? Sen finns det ju ett fördelaktig erbjudande på Blic då man fåt två par glasögon jättebilligt som jag givetvis lockas väldigt mycket av! Men nästan 6000 kr är mycket för en fattig student...men samtidigt är det viktigt med bra syn!!

Sen bar det av till Onoff för att kolla på datorer. Där hittade vi två som var väldigt intressanta. En hade vi redan sett ut och tänkt beställa från annat håll men dom hade inte kommit in i tid där så vi var tvugna att köpa på Onoff vilket kändes lite surt och svikande mot företaget där min kompis jobbar! *sorry*
Så vi kollade lite och bestämde oss för en skitsnygg och funktionell bärbar dator! Sony Vajo....läckert! =)
Men under den 1 1/2 timmarna vi stod där var vi tvugna att fatta många beslut, vilken dator skulle vi ha, Sony eller HP? Vista eller XP? 15 eller 17 tum? Avbetalning eller cash? Extra försäkring eller inte? vilken hade bäst prestanda? vilken var skönare att skriva på? vilken är mest prisvärd? osv osv
Det var en hel del man skulle ta hänsyn till hela tiden, jobbigt! Men som sagt, vi vandrade ut med den Sony och blev fleeeeera tusenlappar fattigare!

När vi kom hem var det middag och sen skulle jag skriva uppsats men det bidde inte så mycket skrivet! :-( *fan* Men istället hade jag ett mycket trevligt samtal med min lillebror om allt och lite till! =) Så himla kul att se och höra hur han har förändrats av att bo hemifrån! Hoppas nu vi får till det att träffas allihopa i Malmö till helgen! *håller tummarna*! =)

Och nu är det bara 4 minuter kvar itll 24 börjar och då kan jag inte skriva uppsats! Och sen är det dags att lägga sig för att orka upp tidigt för att köra till växjö för att träffa handledaren och få DOMEN angående uppsatsen! Jag börjar bli riktigt nervös nu! Undra om hon inte gillar det alls utan grovsågar det totalt???

Ja, det har varit en mycket bra dag men jag har inte fått gjort det jag hade tänkt att göra, men va fan! Det får jag ta igen under veckan! Och til helgen kommer ju mina föräldrar vilket ska bli väldigt roligt! =)

Ja, dags för bra tv nu! Jack is back! =)


Kommentarer
Postat av: Angelica

Oj, vad mycket ni hade gjort idag! Vilka dyra glasögon, har du dubbelslipade glas? Jag köpte två betala för en i januari och betalade kring 3500 för båda paren. Grattis till den nya datorn, även om det svider i plånboken!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback