Ingen dator igång


Så blev det faktiskt denna helg, ingen av oss hade något direkt behov av att sätta igång den och det var faktiskt väldigt skönt att slippa! Så därför blev det lite bloggat så jag får ta igen det idag då! ;-)

Jag kan tala om att bullarna blev heeeelt sjuuuk goda! :-P
Dom har haft en rykande åtgång i helgen men som tur var frös jag in det mesta så vi har till kalaset! Man blir ju lätt frestad av att ta en bulle med iskall mjölk till!

På fredagskvällen blev det lite tv, smygkollade lite på Idol och jag måste säga att jag är glad över att det blir Marcus och Erik i finalen men jag har svårt att välja en favorit. Blir kanske Marcus bara för att han är norrlänning! :-)

På lördag bidde det inget IKEA, det vi skulle köpa fanns inte inne. Som tur var kollade vi det kvällen innan för annars hade det känst väldigt surt att köra massa mil och sen finns inte det vi ville ha! Men vi satsar hårt på nästa helg och håller stenhård koll på lagerstatusen på hemsidan!
Istället blev det en snabbis till stan, där jag bytte mina skor som gått sönder. Jag fick  helt nya utan protester vilket kändes skönt. Jag har inte gjort något ovanligt med skorna, som att springa i lera eller så, bara gått som vanligt och ändå går dom sönder. Men nu har jag på mig skorna inomhus för att "gå in" dom. Känns lite lustigt, mjukisbrallor och vinterskor!! :-)

På lördagkväll kom en klasskompis till Anders hit och vi käkade mat och dom "pluggade!" lite, med betoning på lite! *haha* Jag kollade på slalom och var väldigt nöjd med det. Kanske inte tjejernas resultat men jag bara ääälskar att titta på alpint i teve!

Söndag bjöd först på julmarknad i Hoglands Park, men det blev mest en besvikelse för det var inte mycket till julmarknad, bara en massa skräp. MEN vi tog Centrumtåget och tuffade runt i stan i 20 minuter. Det var riktigt mysigt. Vi har tänkt åka det hur länge som helst men igår blev det av! Kände oss lite som turister men va fan, vi är ju typ det också! ;-)
Sen tog vi en härlig långpromenad runt stan och när vi kom tillbaka till bilen 2,5 timme senare hade man härligt rosiga kinder. Kändes väldigt bra! Mer långpromenader åt folket!

När vi kom hem tänkte jag fortsätta mitt bakande men då hade jag glömt köpa sirap så det bidde inga fler kakor, men det blir kanske länge fram under veckan!

Idag då, joo, borde väl jobba med VFU-uppgfiten. Får väl se hur det går med den saken! *hihi*

Men ett måste idag är ju, självklart, Hem till Gården! :-D

Sitter och kikar ut för jag väntar på posten, min tenta kan nämligen ligga där och jag är så himla nyfiken på hur det gick! :-) *håller tummarna hårt*

Men, var är snön???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback