Äntligen helg och bullbak!


Nu känner jag mig som värsta morsan! I eftermiddags har jag bakat inte mindre än 67 härliga kanelbullar! *mums* Den sista plåten är inne i ugnen just nu och det luktar himmelskt gott i lägenheten! :-)

Tänkte det kunde vara bra att börja baka lite, så jag slipper stressa med det sen. För bullar hör verkligen ihop med kalas, ett måste liksom! Men jag kom på när jag satt framför ugnen att jag har inget snyggt kakfat eller brödkorg, får kanske fynda lite på IKEA imorron!

Jepps, det bär av mot IKEA imorron, till Kalmar. Har inte varit där och vi måste ju bättra på våran statistik när det gäller antalet besöka IKEA-varuhus.
Det vi främst ska inhandla är tavlor till sovrummet, sen är jag väldigt nöjd när det gäller tavlor. Det har ju bara tagit 1,5 år att få upp dom! *hehe*

Nu gick jag just och hämtade ut den sista plåten, shit va mumsigt det ska bli ikväll! Men, det mesta ska frysas in så det finns bullar kvar till kalaset!

Annars har det varit en helg okej dag på praktiken, hjälpte til och julpyntade lite! Jag började faktiskt längta efter julen då. Fast det kan man ju inte göra här nere, det är ju bara regn och skitväder helat iden!
VAR ÄR SNÖN???

Men men, det här är ju fel landsände för sånt!

Tänkte att jag skulle lägga in en bild på dom goda bullarna! Det här är en del av bullar, en tredje plåt fick inte plats.

140731-1

Visst ser det smarrigt ut? :-P

Jag känner mig riktigt nöjd faktiskt! :-)

Kommentarer
Postat av: Zassi

Halloj Sara! Och välkommen in i bloggvärlden! Jag tror att det är en växande värld - just för att just Du och Jag har hittat hit, det är inte bara "kändisjournalister" som har en flashig blogg. Och har man en gång börjat är det toksvårt att låta bli.. Det såg supergott ut med nybakta bullar så jag "tar" en innan jag surfar vidare :0) Trevlig kväll. Vi ses //Z

Postat av: Angelica

Åh, bullar! Jag kommer! :)

Imorgon så ska jag nog baka saffransmuffins och bröd. Har total lessnat på köpebrödet som smakar precis likadant..

Trevligt att du har börjat blogga! Ha en trevlig helg! Kram!

2006-11-25 @ 00:39:22
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Lina

Saaaatan va gött det ser ut, skicka hit några bullar nu!!! Omgående :)

2006-11-25 @ 09:55:43
URL: http://mittlivsomstudent.blogspot.com
Postat av: Sara

Zassi: Jo, det är nog så att har man väl börjat kan man inte låta bli! :-) Ett kul sätt att skriva av sig på och extra roligt när de som läser kommenterar! Ska genast in och kika runt på din sida! Jag kan säga att bullarna blev riktigt smarriga!

Angelica:Va duktig du är som bakar bröd. Jag har velat prova länge men det har inte blivit av. Har du nåt bra recept på nåt gott bröd? Att köpa bröd i affären känns mer som ett tvång än att det är gott! Hur blev muffinsarna då?

Lina: Jepp jepp! Dom blev ybergoda! Jag får platta till några och mejla över! ;-)

2006-11-27 @ 11:05:38
URL: http://saraspratbubbla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback