Söndag


Jaha, då var det söndag igen och första advent. Vi tände ljuset i morse när vi åt frukost...det blir så himla mysigt med ljus. Senare idag ska vi hämta upp adventsljusstakarna från förrådet och då blir det riktig julstämmning! :-) Fast, tittar man ut ser det mer ut som typ mars/april eller nåt. Skittdeprimerande!

Mår lite sisådär idag. Har sovit dåligt och varit vaken mest hela tiden känns det som. Ett billarm på parkeringen har tjutit till och från hela natten så jag undrar lite vad som var fel. Sen vaknade jag för att jag mådde illa och rusade upp och ner på toan. (Jättekul information eller hur?)

Jo, så var det där med receptet på middagen...

Lövbiff med aubergine och mozzarella serveras med pasta.

1. Skiva auberinge i 1/2 centimeter tjocka skivor och lägg dessa på ett fat och salta så att vätskan dras ut. Låt de stå ca 10-15 minuter. Detta underlättar vid stekningen.
2. Sätt på pastavattnet
3. Vänd lövbiffen snabbt i stekpanna. Låt de inte bli genomstekta utan de ska bara få en yta.
4. Torka av aubergineskivorna med hushållspapper och stek sedan dessa i stekpannan.
5. Lägg sedan köttet i en ugnssäker form
6. Skiva tomater och mozzarella. Lägg dessa tillsammans med de stekta aubergineskivorna omlott på köttet. Låt mozzarellan ligga överst så den smälter fint på det andra.
7. Ställ sedan in köttet i ugnen på 225-250 grader i ca 5-6 minuter eller tills det att osten har smält.
8. Lägg på färska basilikablad på köttet.
9. Servera tillsammans med nykokt pasta.

Det var jättegott och inte alls svårt att göra! Sen gick det ganska fort också och det gillar jag. Det värsta som finns är att stå flera timmar i köket och sen tar den 20 minuter att äta upp! *haha*
Hoppas det blir lyckat även för er! :-)

Får se vad mer som händer idag. Båda är ltie låga, vet inte riktigt varför...

Har mest legat i soffan och kikat på skidskytte och mått lite kasst. Men jag måste säga att jag imponeras av Ole Einar Björndalen, shit vilken idrottsman! Helt klart min idol! :-) Tror jag såg några lopp med honom live när jag jobbade i Oslo!

Yes box! Dags att planera lite inför lördagen tror jag. Får se vad dom händer då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback